ضیافت فرشته‌ها در مصلی رشت برگزار شد
کد خبر: 4126197
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

ضیافت فرشته‌ها در مصلی رشت برگزار شد

جشن فرشته‌ها امروز، 14 اسفندماه با حضور بیش از هزار دختر دانش‌آموزی که به سن تکلیف رسیده‌اند، در مصلی رشت برگزار شد.

جشن فرشته ها در مصلی رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، جشن فرشته‌ها در آستانه فرارسیدن جشن نیمه شعبان امروز، 14 اسفندماه با حضور بیش از هزار دختر دانش‌آموزی که به سن تکلیف رسیده‌اند، در مصلی رشت برگزار شد. مصلی رشت که تاکنون در ایام و مناسبت‌های مختلف میزبان برنامه‌ها، سخنرانی‌ و خطابه‌های ماندگار و مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود، امروز با حضور دخترکان پر هیاهو با چادرهای گل‌گلی جلوه و شکوه خاصی داشت و به‌عبارتی به گل خنده و عطر جانمازهای نو آراسته شده بود.

غوغای حضور دختران پر شور و هیاهو، با بازیگوشی‌های مختص به خودشان، جلوه خاصی به مصلی بخشیده بود و فضاسازی محیط با روبان‌های رنگی و بادکنک‌های صورتی و اجرای شاد عمو روحانی جشن، حال و هوای بهاری به مصلی بخشیده بود و خنده‌های شاد کودکانه گویی ستون‌ها و دیوارها را هم به شوق آورده بود.  

استقبال از دخترکان پر شور که با شوق خاصی همراه بود و در بدو ورود به مصلی با اولین گام بر روی فرش صورتی به دنیای عبادی و تکلیف گام گذاشتند، تکلیفی که به‌دور از دنیای شاد و خندان کودکانه‌ صورتی‌شان نیست.

عمو روحانی پس از تمرین چندباره سرود جشن تکلیف همراه با تکان دادن پرچم‌ها، توجه بچه‌ها را با اعلام بازی‌ و اجرای مسابقه و جایزه جلب کرد و در راستای اجرای بازی و مسابقه، محرم و نامحرم و مراحل اقامه نماز را با آنها تمرین و تکرار کرد و قدری فضا را برای اقامه نماز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان مهیا کرد. حضور مشتاقانه اولیای دانش‌آموزان در کنار مربیان و مدیران مدارس که مشتاقانه این ضیافت را به تماشا نشسته بودند، هم دیدنی بود.

آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان هم که پدرانه و صمیمانه وارد جمع فرشته‌ها شد، اظهار کرد: شما فرشتان خوب خدا هستید و رسیدن به سن تکلیف را به یکایک شما عزیزان تبریک می‌گویم. نماز اولین چیزی است که با رسیدن به سن تکلیف بر شما دخترانم واجب شده و فرصتی بوده که به خداوند نزدیکتر شوید. دومین چیزی که بیشتر از قبل بر شما واجب شده این است که به پدر و مادر خود احترام بگذارید و حجاب‌تان را رعایت کنید؛ هر کس که این سه کار را انجام دهد، خدا او را بیشتر دوست دارد.

محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این ضیافت گفت: خدا را شاکریم که توفیق داد تا امروز شاهد لب‌های خندان نوگلان‌مان در این مکان مقدس باشیم. اتفاق مبارکی است که فرزندان‌مان در این مکان مقدس که از بوستان‌های تعلیم و تربیت است، با خدا عهد بندگی و رفاقت می‌بندند.

وی با بیان اینکه امیدوارم برکت بندگی خدا را در لحظه لحظه زندگی‌تان شاهد باشید، افزود: نماز اولین راه و بهترین وسیله برای نزدیکی و دوستی با خداست که از امروز بر شما واجب می‌شود.

در ادامه پس از سخنرانی مختصر و مفیدی که انجام شد، دانش‌آموزان دو رکعت نماز شکر به امامت آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اقامه کردند.

انتهای پیام
captcha