بهره‌مندی پاکستان از تجربیات ایران در حوزه مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4124572
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

بهره‌مندی پاکستان از تجربیات ایران در حوزه مسابقات بین‌المللی قرآن

مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور در دیدار با مدیرکل وزارت اوقاف و امور دینی ایالت پنجاب، برگزاری مسابقات قرآنی بین‌المللی در پاکستان و بهره‌مندی از تجربیات ایران در این زمینه را بررسی کرد.

جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری ایران در لاهور پاکستان

به گزارش ایکنا از لاهور، جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری ایران در لاهور پاکستان و طاهر رضا بخاری، مدیرکل وزارتخانه اوقاف و امور دینی ایالت پنجاب(بالاترین مقام وزارتخانه پس از وزیر) ضمن گفت‌و‌گو با یکدیگر و تبادل‌ نظر درباره راه‌های توسعه مناسبات فرهنگی بر گسترش همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف قرآنی تأکید کردند.

دو طرف در این دیدار ضمن بررسی راه‌های توسعه بیش از پیش همکاری‌های فرهنگی به خصوص در زمینه فعالیت‌های نمایشگاهی و مبادلات فرهنگی، آمادگی خود را برای توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دو جانبه در امور قرآنی و فرهنگی اعلام کردند.

جعفر روناس، وابسته فرهنگی کشورمان در این دیدار ضمن تبریک به طاهر رضا بخاری بابت تصدی در سمت جدید در وزارتخانه اوقاف و امور دینی ایالت پنجاب از ایشان به همراه یک هنرمند قرآنی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی هنرهای قرآنی در تهران دعوت کرد.

اجرای برنامه‌های قرآنی رمضانیه ایران در لاهور

روناس همچنین از حضور یک گروه تواشیح در لاهور برای اجرای برنامه‌های قرآنی در ایام ماه ‌رمضان خبر داد و گفت: سفر گروه قرآنی به شهر لاهور که قلب فرهنگی کشور محسوب می‌شود باعث توسعه همکاری‌های قرآنی بین دو کشور برادر اسلامی خواهد شد.

برگزاری مسابقات قرآنی بین‌المللی در پاکستان با همکاری ‌ایران از دیگر محورهای دیدار وابسته فرهنگی کشورمان با مدیرکل وزارتخانه اوقاف ایالت پنجاب بود که مقرر شد تجربیات مورد نیاز این مسابقات از طریق خانه فرهنگ در اختیار وزارت اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب قرار گیرد.

جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری ایران در لاهور پاکستان

‌طاهر رضا بخاری ضمن استقبال از حضور در نمایشگاه هنرهای قرآنی در تهران، حضور گروه تواشیح ایرانی را در پاکستان بسیار خوشایند دانست و گفت: امیدواریم جمع زیادی از مردم لاهور از حضور پر برکت این هیئت قرآنی بهره‌مند شود.

وی افزود: زبان فارسی یکی از اشتراکات مهم بین دو کشور ایران و پاکستان است؛ زیرا زبان اولیا و عرفای این منطقه فارسی بود و تلاش‌های خانه فرهنگ برای زنده نگاه‌داشتن زبان فارسی در پاکستان قابل ستایش است.

مدیر کل وزارتخانه اوقاف پنجاب در پایان ملاقات تعدادی کتاب از جمله کتاب کشف المحجوب تألیف حضرت علی هجویری(ره) معروف به «داتا گنج بخش» از عرفای نامدار قرن پنجم هجری قمری را به وابسته فرهنگی کشورمان اهدا کرد و پیشنهاد ترجمه نسخه کشف المحجوب با مقدمه محمود عابدی از زبان فارسی به اردو با مشارکت خانه فرهنگ سرکنسولگری ایران در لاهور را مطرح کرد که مورد استقبال جعفر روناس قرار گرفت.

بهره‌مندی پاکستان از تجربیات ایران در حوزه مسابقات بین‌المللی قرآن

انتهای پیام
captcha