جای خالی میز تحلیل رادیو قرآن در مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4123266
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

جای خالی میز تحلیل رادیو قرآن در مسابقات بین‌المللی قرآن

جای اولین و تنها رسانه شنیداری تخصصی قرآن کریم در سالن اصلی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران خالی است.

میز تحلیل رادیو قرآن را در مسابقات بین‌المللی نداریم! رادیو قرآن، نخستین رسانه تخصصی قرآن کریم ایران اسلامی در آغاز چهلمین سال تأسیس خود، همچنان مخاطبان پروپاقرصی از عاشقان تلاوت قرآن و معارف اسلامی دارد و جذب مخاطب جدید را در دستور کار خود قرار داده است که اجرای طرح قرآن، کتاب زندگی طی سال‌‌های گذشته و جشنواره‌های صد و معراج از جمله این فعالیت‌ها است.

این شبکه رادیویی در کنار داشتن ده‌ها ویژگی‌، یار همیشگی مسابقات قرآن کشورمان بوده و میز تحلیل این شبکه و حضور دست‌اندرکاران پخش زنده رادیویی، پای ثابت رقابت‌های حساس داخلی و جهانی بوده است.

همیشه در بدو ورود به سالن مسابقات قرآن، شور و هیجان مجریان و عوامل دور میز غرفه رادیو قرآن از صدابردار و تهیه‌کننده تا گزارشگر و هماهنگ‌کننده، شور و شعفی خاص به دیگر رسانه‌های مکتوب و تصویری حاضر در سالن می‌داد و اگر لحظه‌ای از اتفاقات سالن اصلی غفلت می‌کردیم، خیالی آسوده داشتیم که کارشناسان خبره این شبکه یار تمامی رسانه‌ها بوده و از لحظه‌لحظه این رویداد با مخاطبانشان سخن می‌گویند.

رادیو قرآن

هرچند رادیو قرآن پخش زنده مسابقات را در دستور کار دارد ولی در اینجا از حضور کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه حفظ و قرائت که حضور رادیو قرآن را فرصتی برای رساندن صدای خود به مخاطبان می‌دانستند تا نکات دقیق فنی تلاوت‌ها در سالن را به سمع و نظر عموم علاقه‌مندان به ویژه قاریان و حافظان جوان کشورمان برسانند نیز باید سخن گفت.

فارغ از اینکه دلیل یا دلایل این حضور نیافتن به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه - به عنوان متولی اصلی این رویداد که موظف به دعوت همگان و فراهم‌کردن شرایط حضور حداکثری رسانه‌ها و مخاطبان است ـ بازمی‌گردد یا عوامل و طرف دیگر، پرسش این است که مخاطب و جایگاه او چقدر اهمیت دارد؟ ما نیز به عنوان مخاطبی از مخاطبان این رویداد در انتظار پاسخ به این پرسش هستیم.

صدیقه صادقین

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha