اخراج کارمند مسلمان آمریکایی به دلیل شرکت در نماز جمعه
کد خبر: 4122309
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

اخراج کارمند مسلمان آمریکایی به دلیل شرکت در نماز جمعه

شرکت هواپیمایی ساوت وست در آمریکا کارمند خود را به خاطر شرکت در نماز جمعه از کار اخراج کرد این اقدام با شکایت کارمند مسلمان همراه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Washington Times، این مرد مسلمان اهل مریلند در شکایت خود گفته که هواپیمایی ساوت‌وست او را به دلیل درخواست برای شرکت در نماز جمعه از سمت مأمور رمپ (کسی که هواپیما را بر روی باند راهنمایی می‌کند) در فرودگاه بین‌المللی بالتیمور ـ واشنگتن اخراج کرده است.

جاستین ماوینز(Justin Mavins)، که به نام داوود ماوینز هم شناخته می‌شود، در این شکایت گفت که او پس از یک ماه کار به دلیل حضور در مراسم 30 دقیقه‌ای نماز جمعه از کار اخراج شد.

وی گفته که از کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر خواسته است که پرونده او را بررسی کند.

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR)، این شکایت را از طرف ماوینز پیگیری کرده است.

زانا غلاونجی، وکیل کارمندان CAIR در بیانیه‌ای گفت: همه کارگران از حق تضمین شده در قانون اساسی برخوردار هستند که در محل کار خود به محل عبادت دسترسی داشته باشند. ما از حقوق دینی مسلمانان آمریکایی و همه کسانی که به دنبال انجام مناسک دینی خود در حین کار هستند، محافظت خواهیم کرد.

شکایت ماوینز در حالی مطرح می‌شود که دادگاه عالی قرار است در مورد سایر پرونده‌های مشابه در مورد دسترسی به محل عبادت در هنگام کار اعلام نظر کند.

هواپیمایی ساوت‌وست (Southwest Airlines) در سال 1967 بنیان نهاده شده است.

انتهای پیام
captcha