10 محفل خانگی انس با قرآن در هر شهرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4120781
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
در دهه فجر

10 محفل خانگی انس با قرآن در هر شهرستان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف گیلان از اجرای 620 ویژه‌برنامه دهه فجر در بقاع شاخص استان خبرداد و گفت: برای اولین بار در گیلان در هر شهرستان، حداقل 10 محفل خانگی انس با قرآن به تعداد روزهای دهه فجر برگزار می‌شود.

محفل خانگی قرآن

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های دهه فجر در بقاع و اماكن متبركه شاخص استان گيلان اظهار کرد: ویژه برنامه‌های دهه فجر در 620 بقعه متبرکه استان گیلان در حال برگزاری است.

وی برپایی 300 نشست بصیرتی و گفتمان انقلاب اسلامی با حضور سخنرانان برجسته استانی و کشوری، راه‌اندازی خیمه معرفت و ایستگاه‌های صلواتی، ویزیت رایگان، مشاوره خانواده از جمله این ویژه برنامه‌ها دانست و افزود: گروه‌های سرود مراکز افق بقاع شاخص 13 کاروان شادی در شهرستان‌های استان راه‌اندازی کردند و به اجرای سرودهای انقلابی پرداختند.

علیزاده راه‌اندازی 14 خیمه معرفت در بقاع شاخص استان را از دیگر برنامه‌های اوقاف گیلان در دهه فجر برشمرد و گفت: ديدار با خانواده‌های شهدا، برپایی ايستگاه‌های صلواتی و برگزاری پياده‌روی خانوادگی از ديگر برنامه‌های اداره‌كل اوقاف و امورخيريه استان گيلان طی ايام دهه فجر است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه 210 مبلغ بومی هم در ویژه برنامه‌های دهه فجر انقلاب در بقاع متبرکه گیلان مشارکت دارند، تصریح کرد: طرح «شمیم خدمت» با هدف ایجاد بازارچه‌های موقت فروش محصولات خانگی و صنایع دستی در 10 بقعه متبرکه گیلان در حال اجراست.

وی افتتاح طرح‌های عمرانی و فرهنگی در 37 بقعه متبرکه گیلان را از دیگر برنامه‌هایی اوقاف گیلان در دهه فجر خواند و عنوان کرد و گفت: خواهر امام رشت، سیدمحمد تیرکش بندتالش، سیداحمد دوران محله چابکسر و راه‌اندازی مرکز حفظ قرآن کریم مسجد حجت‌الاسلام شفتی رشت از جمله این طرح هاست.

وی با اشاره به برپایی 63 محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه گیلان ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب قرآنی است و ترویج معارف قرآنی باید در رأس برنامه‌های مربوط به گرامیداشت انقلاب باشد در این راستا 63 محفل قرآنی با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی و استانی در حال برگزاری است. علاوه‌بر این برای اولین بار در گیلان در هر شهرستان، حداقل 10 محفل خانگی انس با قرآن به تعداد روزهای دهه فجر برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال از 140 واقف، عضو هیئت امنای بقعه، خادم و فعال فرهنگی تقدیر می‌شود، گفت: در یازدهمین مرحله اجرای طرح قرار دوازدهم 850 بسته معیشتی، 20 جهیزیه برای 20 نوعروس، پنج دستگاه بخاری، 150 بسته پروتئینی، 10 بسته لبخند مادری برای نوزدان سوم خانواده‌ها تهیه شده که در اختیار جامعه هدف مراکز افق بقاع متبرکه قرار گرفت، البته بخشی از بسته‌های معیشتی قرار دوازدهم گیلان برای زلزله‌زدگان خوی ارسال شد.

علیزاده بر حضور گسترده‌تر در راهپیمایی 22 بهمن با توجه به تبلیغات منفی دشمنان علیه انقلاب تأکید و تصریح کرد: بقاع متبركه استان گیلان 18 هزار عضو هیئت امناء، خادم افتخاری و عضو مراکز افق دارد که در راهپیمایی 22 بهمن امسال حضور پرشور دارند.

انتهای پیام
captcha