ندای بانگ‌آوران انقلاب بسیاری از فتنه‌ها را خنثی کرده است
کد خبر: 4120471
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

ندای بانگ‌آوران انقلاب بسیاری از فتنه‌ها را خنثی کرده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه بانگ‌آوران و شعارگویان نقش بسزایی در تهییج احساسات مردم در راهپیمایی‌ها و تظاهرات دارند، گفت: در طول سال‌های گذشته بسیاری از توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان با مدد الهی، حضور حماسی مردم و ندای بیدارگر بانگ‌آوران انقلاب اسلامی خنثی شده است.

حجت الاسلام اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در آیین تجلیل از بانگ‌‌آوران انقلاب اسلامی که با حضور آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، 18 بهمن‌ماه در سالن این شورا شد، با بیان اینکه نقش‌آفرینی مؤثر و بدون ادعای بانگ‌آوران در مناسبت‌های انقلاب اسلامی استان شایسته تقدیر است، اظهار کرد: خدمات ماندگار و بی‌منت شعارگویان در طول 44 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی موجب زنده نگه داشتن ایام الله و شکوه مناسبت‌های انقلاب اسلامی شده است.

وی با اشاره به سابقه و تاریخچه شعار و شعارگویی، افزود: واژه «شعار» به معنای نشانه و علامتی است که بیانگر هدف خاص و مشخص باشد، همواره موجب تهییج و عامل حرکت برای رسیدن به مقصود است. اولین بانگ‌آور اسلام، پیامبر گرامی خدا و اولین شعار نیز «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» است.همچنین وقتی مشرکین در جنگ احد شعار «اعْلُ هُبَل» سر ‌دادند، پیامبر فرمودند «شما شعار «اللَّهُ اعْلی‏ وَ اجَل» سر دهید».

اشجری با اشاره به نقش اثرگذار شعار و شعارگویان در هشت‌سال دفاع مقدس تصریح کرد: بسیاری از جوانان با اشعار حماسی حاج صادق آهنگران مجذوب انقلاب شده و برای دفاع از میهن اسلامی رهسپار جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند.

وی با بیان اینکه همه کشورها اشعار و سرودهایی برگرفته از اندیشه‌ها و اعتقادات خود دارند، تصریح کرد: وجود واژه‌هایی همچون «حق، بهمن، ایمان، امام، استقلال، آزادی، شهیدان، فریاد، و جمهوری اسلامی ایران» در سرود جمهوری اسلامی، نشان از اعتقادات عمیق ملت ایران به اندیشه‌های نورانی قرآن و اسلام دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه پیامبر گرامی خدا در واقعه غدیر از مردم خواستند که شعار «إنّا سامِعُونَ مُطیعُونَ راضُونَ مُنْقادُونَ لِما بَلَّغْتَ عَنْ رَبِّنا وَ رَبِّکَ فی أمْرِ إمامِنا عَلِیٍّ أمیرِالْمُؤْمِنینَ وَ مَنْ وُلِدَ مِنْ صُلْبِهِ مِنَ الْأَئِمَّه» سر دهند، گفت: شعارها و نشانه‌ها گاهی لفظی است همانند اذان، صلوات، لبیک در سرزمین حج و تکبیر و گاهی نیز همانند حج، نمازجمعه و نماز جماعت عملی است.

اشجری با بیان اینکه خداوند در سوره بقره آیه ۱۵۸ می‌فرمایند: «إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَهَ مِنْ شَعَائِرِ اللَّهِ» سعی صفا و مروه از علامت و نشانه‌های دین خدا است، افزود: ثواب و اجر خدمات بانگ‌آوران انقلاب اسلامی نزد خداوند محفوظ خواهد بود.

وی با بیان اینکه بانگ‌آوران و شعارگویان نقش بسزایی در تهییج احساسات مردم در راهپیمایی‌ها و تظاهرات دارند، گفت: در طول سال‌های گذشته بسیاری از توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان نظام و ایادی داخلی آنان با مدد الهی، حضور حماسی مردم و ندای بیدارگر بانگ‌آوران انقلاب اسلامی خنثی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، وجود شعارگویانی مخلص و وفادار به انقلاب اسلامی را مایه مباهات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: خداوند را شاکریم که در دهه فجر چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای تجلیل از بانگ آوران انقلاب اسلامی این خادمان بی‌ادعای نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم آمد.

انتهای پیام
captcha