برنامه قرآنی دژبان کل ارتش برای کارکنان وظیفه
کد خبر: 4120204
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
حجت‌الاسلام سلیمانی‌تبار خبر داد:

برنامه قرآنی دژبان کل ارتش برای کارکنان وظیفه

رئیس عقیدتی ـ سیاسی دژبان کل ارتش با تأکید بر اینکه جوانان سرمایه‌های ارزشمند کشورمان هستند که باید در دوره خدمت سربازی، نهایت استفاده را در کادرسازی این افراد انجام دهیم، گفت: سعی شده است با اجرای دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی و طرح «تسنیم» با رویکرد مفاهیم قرآن، کارکنان وظیفه ارتش را با آموزه‌های مصحف شریف آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوب‌علی سیلمانی‌تبار، رئیس عقیدتی ـ سیاسی دژبان کل ارتشحجت‌الاسلام والمسلمین یعقوب‌علی سیلمانی‌تبار، رئیس عقیدتی ـ سیاسی دژبان کل ارتش در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: دژبان کل ارتش در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و خط مشی سلسله مراتب سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با هدف نهادینه کردن فرهنگ قرآن برنامه‌‌های ویژه‌ای را به اجرا گذاشته است.

وی با اشاره به برپایی کلاس‌ها‌ تخصصی قرآن، اظهار کرد: این دوره‌ها در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل و اجزاء قرآن کریم، حفظ موضوعی و تفسیر ویژه کارکنان پایور و وظیفه و رشته روخوانی و روان‌خوانی ویژه سربازان به اجرا گذاشته است، چون معتقدیم این جوانان سرمایه‌های ارزشمند کشورمان هستند که باید در دوره خدمت سربازی این عزیزان، نهایت استفاده را در کادرسازی این افراد انجام دهیم.

سلیمانی‌تبار اضافه کرد: در این ایام که مصادف با اعتکاف بود در مرکز آموزش شهید اسدی دژبان کل ارتش، سعی شد تا برنامه‌ها و گعده‌های محفل قرآنی و مجمع تخصصی با موضوعات متناسب با این ایام و رویکردهای تدبری در قرآن باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های انگیزشی و تشویقی ویژه حافظان ادامه داد: همچنین طرح «تسنیم» که طرح مبتکرانه در حوزه مفاهیم قرآن است که ویژه کارکنان وظیفه ارتش هر سه ماه یک‌بار در دو سطح یک (پایین فوق دیپلم) و دو (بالای فوق دیپلم) اجرا می‌شود.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی دژبان کل ارتش اضافه کرد: در برنامه‌های قرآنی توجه ویژه به کارکنان پایور و خانواده‌ها(همسران و فرزندان در دو مقطع پایین 16 و بالای 16 سال)، سربازان شده است. همچنین در ایام دهه فجر نیز به دلیل مصادف شدن با ایام رجبیه برنامه‌ها تلفیقی از جهاد تبیین، رویش‌های انقلاب و تدبر در آیات مناسبتی است.

انتهای پیام
captcha