گزارشی از میزبانی گیلان و مازندران از کاروان قرآنی انقلاب + فیلم و عکس
کد خبر: 4120101
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

گزارشی از میزبانی گیلان و مازندران از کاروان قرآنی انقلاب + فیلم و عکس

پنجمین کاروان قرآنی انقلاب با حضور در شهر‌های گیلان و مازندران ضمن استقبال مردم این شهرها به اجرای محافل انس با قرآن و برنامه‌های قرآنی با حضور جمعی از قاریان ملی و استانی پرداخت.

به گزارش ایکنا، حرکت پنجمین کاروان قرآنی انقلاب دوشنبه دهم بهمن با حضور عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی، مهدی قره‌شیخلو، قاری بین‌المللی و جمعی از مدیران قرآنی شهرری و قاریان بین‌المللی در آستان مقدس شیخ صدوق(ره) برای حضور در شهر‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی آغاز شد.

بر همین اساس اولین حضور کاروان بعد از شهرری، حرکت به سمت رشت و حضور در گلزار شهدای این شهر بود که این مراسم ۱۱ بهمن انجام و بعد از حضور کاروان در این شهر، محفل انس با قرآنی برگزار شد. بعد آن کاروان قرانی انقلاب در شهرستان تالش و در جمع مردم شیعه و سنی در مسجد جامع تالش اجرای برنامه داشت.


بیشتر بخوانید؛

اعضای کاروان قرآنی انقلاب مدافعان حریم قرآن هستند + فیلم


غلامحسن جهانگیری، هماهنگ‌کننده و مجری برنامه‌های کاروان قرآنی انقلاب در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به جزئیات برنامه‌های کاروان قرآنی انقلاب اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و همچنین در پی اهانتی که استکبار جهانی به ساحت مقدس قرآن کریم داشت، امسال کاروان قرآنی انقلاب برای پنجمین سال متوالی از تهران و شهر ری در آستان مقدس حضرت شیخ صدوق‌(ره)، به استان‌ها سفر خود را آغاز کرد.

وی افزود: اولین مقصد کاروان بعد از شهر ری، استان گیلان بود که از ۱۱ تا ۱۳ بهمن‌ماه مردم این شهر میزبان این کاروان بودند. کاروان قرآنی انقلاب با حضور قاریان برجسته کشور در دومین برنامه سفر خود به استان گیلان روز، ۱۲ بهمن‌ماه در مسجد حضرت، ولی عصر(عج) و مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت حضور یافت.

‌هماهنگ‌کننده برنامه‌‌های کاروان قرآنی انقلاب بیان کرد: در این محفل قرآنی حجت‌الاسلام ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه سخنرانی کرد و همچنین حبیب صداقت، محسن قاسمی و یوسف ایزدی از قاریان مطرح بین‌المللی به تلاوت آیات نورانی قرآن پرداختند.

مجری برنامه‌های کاروان قرآنی با بیان اینکه قاریان ممتاز بین‌المللی و استانی در این سفر در مناطق مختلف استان تلاوت کردند، افزود: کاروان قرآنی انقلاب در سفر به گیلان در مجموع در مسجد جامع تالش، مرکز آموزشی باقرالعلوم(ع) نیروی دریایی رشت، حرم سیدجلال‌الدین اشرف آستانه اشرفیه، دانشگاه امام خامنه‌ای زیباکنار و مسجد ابوذر روستای مژده‌بخش کوچصفهان اجرای محفل داشتند.

جهانگیری هدف از کاروان قرآنی انقلاب را تبیین دستاورد‌های قرآنی نظام مقدس جمهوری اسلامی در بعد از انقلاب بیان کرد و گفت: آخرین محفل قرآنی این کاروان در روستای مژده با حضور مسئولان شهرستانی، جامعه قرآنی، خانواده شهدا و مردم محل برگزار شد و این کاروان گیلان را به مقصد استان شهیدپرور مازندران ترک کرد و پس از آن به گلستان، خراسان شمالی و رضوی سفر می‌کند.

وی با بیان اینکه حضور کاروان قرآنی انقلاب در مناطق مختلف با استقبال خوب مردم مواجه شد، تصریح کرد: اجرای سرود توسط نونهالان و نوجوانان، سخنرانی تبیینی، اجرای تواشیح، تجلیل از فعالان و برگزیدگان مسابقات قرآنی ازجمله ویژه‌برنامه‌های جانبی حضور کاروان قرآنی انقلاب در مناطق مختلف بود.

مجری برنامه‌های کاروان قرآنی ادامه داد: اجرای سرود توسط نونهالان و نوجوانان، سخنرانی تبیینی، اجرای تواشیح، تجلیل از فعالان و برگزیدگان مسابقات قرآنی از جمله ویژه‌برنامه‌های جانبی حضور کاروان قرآنی انقلاب در مناطق مختلف طی این برنامه بود.


بیشتر بخوانید؛

عکس | پایان سفر کاروان قرآنی انقلاب به گیلان


براساس گزارش ایکنا، کاروان قرآنی این هفته یکشنبه، ۱۶ بهمن وارد آمل شده و از ساعت ۹:۳۰ در دبیرستان تیزهوشان این شهر و ساعت ۱۱ در مسجد امام رضا(ع) آن حضور پیدا کرد. عصر این روز در قائمشهر محمدحسن موحدی و مهدی شقایق، به تلاوت آیات کلام‌الله مجید پرداختند.

کاروان قرآنی در آمل در جمع معتکفین دانش‌آموز حضور داشت و همچنین یک دوره توانمندی قاریان قرآن را در قائم‌شهر برگزار کرد.

از نکاتی که می‌توان درباره کاروان قرآنی انقلاب امسال بیان کرد؛ عدم همراهی شبکه قرآن و معارف سیما و همراهی مستمر رادیو قرآن همانند ادوار قبل بود که اعتراض برخی از فعالان قرآنی را نیز به همراه داشت، البته شبکه‌های صدا و سیمای استانی در مناطقی که کاروان حضور داشت، همکاری خوبی در جهت پخش و اطلاع‌رسانی داشتند که جای سپاس و قدردانی دارد.

انتهای پیام
captcha