روستای برتر قرآنی در لاهیجان ثبت ملی می‌شود
کد خبر: 4119821
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

روستای برتر قرآنی در لاهیجان ثبت ملی می‌شود

نماینده، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: همایش استانی ثبت ملی روستای شیخ علی کلایه به‌عنوان روستای برتر قرآنی با حضور مسئولان کشوری و استانی عصر روز پنجشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه در همان روستا برگزار می‌شود.

شیخ علی کلایه، روستای برتر قرآنی کشور

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عاشوری، نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به ثبت ملی نخستین روستای برتر قرآنی در لاهیجان، اظهار کرد: روستای شیخ علی کلایه از توابع شهرستان لاهیجان بیش از ۴۰ سال است که میزبان کلاس‌های قرآنی فرهاد فلاح‌پور و اساتید برجسته دیگر است.

وی افزود: بسیاری از قرآن‌آموزان این کلاس قرآنی در روستا از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و بزرگسال هستند که هفته‌ای یک‌روز از جای جای استان و کشور برای شرکت در این کلاس به روستای شیخ علی کلایه می‌آیند.

عاشوری با بیان اینکه تعداد زیادی از قرآن‌آموزان این کلاس جزو رتبه‌داران بین‌المللی و کشوری هستند، تصریح کرد: اهالی روستای شیخ علی کلایه از سن 6 سال به بالا همه قرآنی هستند و خود را وقف این کلاس کردند، حتی برخی از این افراد سواد خواندن و نوشتن ندارند اما به سبب شرکت در این کلاس، حافظ قرآن شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: فرهاد فلاح‌پور که از اساتید توانمند قرائت و حفظ قرآن است، اهل این روستا بوده و یک روش جدید برای قاریان و حافظان ابداع کرده که از استقبال بی‌نظیری در کل کشور برخوردار شده است.

رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان گیلان بیان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان، ترویج و تقویت فعالیت‌های قرآنی در روستاهاست، لذا امسال همزمان با ایام دهه فجر مقرر شد تا روستای شیخ علی کلایه لاهیجان به‌عنوان روستای برتر قرآنی ثبت ملی شود.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به برگزاری آیین رونمایی از پوستر معرفی این رویداد گفت: همایش استانی ثبت ملی روستای شیخ علی کلایه به‌عنوان روستای برتر قرآنی با حضور مسئولان کشوری و استانی عصر روز پنجشنبه، 20 بهمن‌ماه در همان روستا برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha