بانوی ایرانی اهل بصیرت و معرفت است
کد خبر: 4118395
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
آیت‌الله فلاحتی:

بانوی ایرانی اهل بصیرت و معرفت است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه خودباوری زنان ایرانی برای دشمن قابل تحمل نیست، گفت: بانوان و دختران ایرانی امروز در اوج عزت و اقتدار زندگی می‌کنند و اهل بصیرت و معرفت هستند.

تجمع دختران انقلاب در رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 10 بهمن‌ماه در مراسم تجمع بزرگ دختران انقلاب که در مصلی امام(ره) رشت برگزار شد، اظهار کرد: تمام رسانه‌های داخلی و خارجی، امروز شاهد حضور و تجمع دختران انقلاب در رشت هستند و جمعیت فراوانی از سراسر استان شهیدپرور گیلان نیز از شبکه استانی باران شاهد این صحنه زیبا هستند.

وی با اشاره به تغییر شیوه‌های تربیت در جامعه افزود: دختران و پسران جوانی که به سن ازدواج می‌رسند و همسر انتخاب می‌کنند، باید روش‌های جدید همسرداری، تربیت فرزند و زندگی مشترک را بیاموزند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه شیوه‌های تربیت در آموزه‌های دینی و اسلامی بیان شده و قرآن کریم و روایت ائمه اطهار(ع) نیز روش‌های مختلف را به جامعه آموخته است، گفت: مسئولان حوزه تربیت و فرهنگ وظیفه دارند این مسائل را عملی کنند البته آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه‌ها نیز در این حوزه دغدغه دارند و قانون هم وجود دارد اما بعضی کارگزاران و عمل‌کنندگان به این قوانین نمی‌دانند که در برخی موارد چطور عمل کنند.

آیت‌الله فلاحتی به وجود دختران و بانوانی باادب در گفتار و رفتار در سرتاسر ایران و گیلان ولایتمدار اشاره و بیان کرد: این دختران در میدان‌های مختلف حمایت از انقلاب اسلامی و ارزش‌ها حضور دارند و در گیلان نیز چنین دخترانی داریم که هر کدام یک دنیا و بسیار ارزشمند هستند. نسل اول انقلاب امروز افتخار می‌کند که چنین بانوان و جوانانی وارث انقلاب اسلامی شده است.

وی با اشاره به توطئه‌ها و هزینه‌های متعدد دشمنان علیه بانوان جامعه اسلامی، خطاب به بانوان گفت: شما سکان‌داران آینده انقلاب هستید و دشمن به‌دنبال ضربه زدن به این سکان‌داران طلایی انقلاب است.

امام جمعه رشت با تأکید بر موفقیت‌های انقلاب اسلامی در حوزه بانوان افزود: این موفقیت‌ها امروز خاری در چشمان دشمن است و حجاب دختران و زنان جامعه اسلامی برای دشمن قابل تحمل نیست زیرا می‌دانند به‌کارگیری حجاب در عرصه زندگی می‌تواند دشمن را در رسیدن به مقاصد شوم‌شان ناکام بگذارد چراکه حجاب زمینه رشد بانوان را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش زنان تأثیرگذار در ایران اسلامی و شرکت زنان تأثیرگذار از 60 کشور دنیا در این همایش، تصریح کرد: اکثر زنانی که در این همایش شرکت داشتند اعلام کردند که زن ایرانی پایبند به ارزش‌ها و مایه شگفتی جهانیان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به نقش‌آفرینی‌ بانوان جامعه اسلامی در عرصه‌های مختلف برای کمک به انقلاب اسلامی بیان کرد: زن ایرانی زیباترین اندیشه را در میان زنان جهان دارد؛ زنان و دختران ما امروز در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مدیریتی حضور فعال دارند و این موفقیت ثمره خودباوری ملت و دختران ما است که «ما می‌توانیم» را در عمل و بیان نشان دادند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خودباوری زنان ایرانی برای دشمن قابل تحمل نیست، گفت: بسیاری از کشورها به حجاب و رفتار فکری، سیاسی و اجتماعی بانوان جامعه ایرانی علاقه‌مندی نشان دادند و این نشان‌دهنده تأثیرگذاری زنان ایرانی در دنیا است‌.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به قدرت دفاع از اصول و باورهای اعتقادی توسط زنان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی بیان کرد: زنان ایرانی بخش عظیمی از اجتماعات مختلف بعد از انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهند و در حمایت از انقلاب و دفاع از رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی همواره در میدان بوده‌اند که جای افتخار دارد.

وی قدرت دفاع از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی توسط زنان ایرانی را نشان‌دهنده بالندگی بانوان این جامعه دانست و افزود: هم‌اینک 30 هزار زن پزشک متخصص و فوق تخصص در ایران داریم که جزو افتخاراتمان هستند البته این بالندگی در میان دختران و زنان جامعه زیاد است تا جایی که ملت‌ها حسرت این بانوان را می‌خورند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بانوان و دختران ایرانی امروز در اوج عزت و اقتدار زندگی می‌کنند و اهل بصیرت و معرفت هستند، تصریح کرد: توانایی‌های بانوان و دختران ایرانی باعث شده که بتوانند در برابر هجمه‌های مختلف دشمنان ایستادگی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: در هر توطئه‌ای که توسط دشمن آغاز شد، زنان با عفت و دختران اهل معرفت اولین کسانی بودند که به دشمنان تو دهنی زدند و در اغتشاشات اخیر نیز بانوان مؤمنه به‌خوبی صف‌شان را از دشمن جدا کردند و نشان دادند که بانوی ایرانی مقتدر، اهل بصیرت و معرفت است و اعلام کردند که شعار زن زندگی آزادی شعار بیگانگانی است که به عزت بانوان ما نمی‌اندیشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خطاب به بانوان مؤمنه و ولایی گفت: سعی کنید اهل مطالعه باشید و اسلام و معارف اسلامی را بیشتر بشناسید و بدانید آینده متعلق به شما است و شما باید در میدان بزرگی که پیش روی شما قرار دارد، پاسخگوی شبهات باشید و در عین حال با تقوا، عفاف و معرفت رفتار کنید.

انتهای پیام
captcha