بازداشت خطیب برجسته شیعه در قطیف عربستان
کد خبر: 4115665
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸

بازداشت خطیب برجسته شیعه در قطیف عربستان

شبکه‌های اجتماعی عربستان از دستگیری شیخ حسن الخویلدی، خطیب مشهور شیعه این کشور در منطقه قطیف خبر دادند.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، فعالان مجازی اعلام کردند که مقامات سعودی شیخ حسن الخویلدی برجسته‌ترین خطیب شیعه در استان القطیف را به اتهامات واهی بازداشت کردند.

اکانت توییتری «ALI HASHIM» در توییتر نوشت: فوری. رژیم وهابی سعودی برجسته‌ترین خطیب شیعه در القطیف، شیخ حسن الخویلدی را بازداشت کرد. نیروهای رژیم سعودی به خانه این شیخ یورش برده و آنجا را ویران کردند.

این کاربر در توییت دیگری نوشت: هدف از بازداشت نمادهای دینی ـ اسلامیِ تأثیرگذار بر جامعه سعودی، باز کردن درهای فساد اخلاقی، کم کردن آگاهی‌های دینی و ترویج روابط حرام بدون هرگونه بازدارندگی است.

حسن بن مکی بن علی الخویلدی، شیخ شیعیان سعودی، امام جماعت و خطیب مسجد الکوثر در صفوی است که در سال 1380 هجری قمری در سال 1960 میلادی در شهر صفوی در شرق عربستان به دنیا آمد.

پدرش حاج مکی بن علی الخویلدی از مشاهیر کشور، به اخلاق والا و تواضع معروف بود، وی با فقرا و نیازمندان همدردی و در سختی‌ها به آنان کمک می‌کرد. با علما بسیار می‌نشست و به تقوا و پرهیزگاری معروف بود.

او دوران کودکی خود را تحت مراقبت و تربیت پدرش گذراند. او پس از پایان دبیرستان و شروع تحصیل در رشته نفت و معادن دانشگاه ملک فهد در ظهران تصمیم گرفت به تحصیل علوم دینی بپردازد لذا به فراگیری فقه، اصول، زبان عربی، منطق، علوم قرآنی، نهج‌البلاغه، فن خطابه و ... پرداخت.

او تحصیلات دینی خود را از حدود 18 سالگی آغاز کرد. سپس شروع به تدریس زبان عربی از جمله شرح ابن عقیل از هزاره ابن مالک و مغنی ​​لبیب کرد و همچنین به تدریس اصول فقه و عقاید، تدبر در قرآن، منطق، نهج البلاغه و همچنین اخلاق، اقتصاد اسلامی و بلاغت پرداخت.

انتهای پیام
captcha