فرهنگ علوی و فاطمی را در جوانان تقویت کنیم
کد خبر: 4115590
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

فرهنگ علوی و فاطمی را در جوانان تقویت کنیم

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر پاسخگویی به شبهات نوجوانان و جوانان گفت: تلاش‌های‌ ما باید به گونه‌ای باشد که نوجوانان و جوانان را معتقد کرده و باور به اسلام، انقلاب، فرهنگ علوی و فاطمی را در آنان تقویت کنیم.

آیت الله رسوال فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، 28 دی‌ماه در دیدار با معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به ساخت مسجد قبا اولین مسجد در اسلام، اظهار کرد: مسجد کانون بیداری و مرکز انقلاب اسلامی و حضور انقلابیون بوده و پایه‌های انقلاب اسلامی نیز از مساجد شکل گرفت که نشان می‌دهد مساجد سرفصل بسیاری از خوبی‌هاست که قابل شمارش نیست.

وی با بیان اینکه امروز در مسیری گام برمی‌داریم که مسیر پیامبر خداست، افزود: مساجد نقش مهمی در هدایت انسان‌ها داشته و آنچه که امروز در مساجد اهمیت دارد این است که چهار ضلع مسجد شامل امام جماعت، اهالی مسجد، هیئت امنا و پایگاه‌ها در کنار هم باشند و کانون‌های مساجد نیز تلاش کنند عامل وحدت میان این چهار ضلع در مسجد باشند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ویژگی‌های کانون‌های مساجد و شکل‌گیری این کانون‌ها پس از انقلاب اسلامی گفت: کانون‌های مساجد باید بتوانند سفیر انقلاب اسلامی باشند و از آنجا که اکثر اوقات با نوجوانان و جوانان رابطه دارند در این حوزه نیز اثرگذار خواهند بود.

امام جمعه رشت، کانون‌های مساجد را از مردم دانست و در توصیه به فعالان این کانون‌ها تصریح کرد: در کانون‌های مساجد به نوجوان و جوانان میدان دهید و این قشر را در اولویت قرار دهید چراکه جوان و نوجوان امروز به‌دنبال مسائل جدید است.

وی با بیان اینکه شبکه‌های مجازی معاند سعی دارند باطل را به‌جای حق عرضه کنند، گفت: تلاش‌های‌ ما باید به گونه‌ای باشد که نوجوانان و جوانان را باورمند کرده و باور به اسلام، انقلاب، فرهنگ علوی و فاطمی را در آنان تقویت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر اینکه دنیای بشر امروز تشنه معارف اسلامی است، افزود: از کتاب سنت الهی غفلت نشود و هرکسی از این کتاب دل بکند، گمراه خواهد شد لذا تلاش کنیم فرهنگ کتاب سنت را ترویج داده و رابطه نواجوانان و جوانان را با کتاب الهی تقویت کنیم و در عین حال، برای بصیرت‌افزایی جوانان تلاش شود.

آیت‌الله فلاحتی اظهار کرد: باید نوجوانان و جوانان را با شرایط دنیای امروز آشنا کرده و به شبهات آنان به‌صورت ساده و روان پاسخ داده شود البته خودمان هم شبهه‌آفرینی نکنیم چراکه شبهه‌آفرینی کار را پیچیده‌تر کرده و انسجام را خواهد گرفت.

امام جمعه رشت با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی و طلاب فاضل برای پاسخگویی به شبهات افزود: بسیاری از نوجوانان و جوانان شبهات ساده‌‌ای دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود، اگر این جوانان را دریابیم بسیاری از مشکلات آینده ما حل خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: متأسفانه یکی از معضلات این است که برخی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی با انجام کار و فعالیت در صحنه‌ای مانند انتخابات، پس از اتمام انتخابات به دلیل فعالیت‌شان در آن صحنه خواستار مقام و مسئولیت می‌شوند که نباید این‌ گونه باشد.

انتهای پیام
captcha