بانوان قرآنی با رفتار آگاهانه در مسیر ترویج حجاب تلاش کنند
کد خبر: 4114514
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

بانوان قرآنی با رفتار آگاهانه در مسیر ترویج حجاب تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: بانوان فعال دینی با رفتار و گفتار آگاهانه و مناسب در مسیر ترویج عفاف و حجاب و محجبه کردن دختران تلاش کنند.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، 24 دی‌ماه در همایش پاسداشت «مقام مادر و روز زن» که با حضور بانوان نخبه، فعالان دینی، حوزه‌های علمیه، زنان جهادگر و کانون فرهنگی مساجد در سالن اجتماعات حسینیه شاهد و ایثارگر گیلان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: انسانی که غصه‌دار است همواره با درد و دل کردن نزد یک اهل معرفت، آرامش می‌یابد و در این زمینه، روانشناسان دینی می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به مشکلات و سختی‌های زندگی که پیش روی انسان‌ها قرار می‌گیرد، افزود: انسانی که در فراز و نشیب‌های مختلف زندگی دچار خود فراموشی نشده و در دنیا مردود نشود، هنرمند است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به جایگاه باعظمت زنان در جامعه اسلامی، بیان کرد: مادر شهیدی که سه جوان دلاور خود را فدای راه خدا کرده اما می‌گوید «برای من دعا کنید» مایه افتخار و هنرمند است؛ این بانوان، هنرمندان تاریخ هستند که به فکر آینده خود بوده‌اند.

امام جمعه رشت با اشاره به تذکرات آموزه‌های دینی و قرآنی درباره عقوبت کشف حجاب زنان در دنیا و آخرت، تصریح کرد: آن دسته از بانوان که با آرایش و کشف حجاب خودنمایی می‌کنند، متوجه نیستند که مظهر شیطان شده‌اند و این اشخاص در ابتدا خود و سپس جامعه را گرفتار می‌کنند.

وی خطاب به بانوان فعال دینی و نخبه گفت: در عرصه تربیتی حتی اگر تعداد شرکت‌کنندگان کلاس‌هایتان اندک بود، همچنان در میدان حضور داشته باشید و گله نکنید.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با یادآوری خاطره‌ای از شهید تهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران افزود: این شهید بزرگوار یک‌بار که قرار بود به دیدار رهبری برود گفتند «می‌دانم رهبری از بنده چه انتظاری دارند و وظیفه‌ام را انجام خواهم داد» و امروز ایشان پدر موشکی ایران است لذا همه ما باید سعی کنیم که وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهیم.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اینکه بانوان، خانه‌داری و اداره منزل را در اولویت قرار دهند، تصریح کرد: زن مظهر جمال خداست و یک مادر موفق که رفتار متناسب دینی دارد باید بتواند این رفتار را به فرزندش هم بیاموزد و در عین حال خانه فضای شوخی، حرف ناب و مکان آرامش فرزند باشد.

امام جمعه رشت ضمن توصیه به بانوان نخبه، فعالان دینی و زنان جهادگر گیلان در عرصه‌های مختلف برای برگزاری اجتماع بانوان به‌صورت ماهانه با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تأکید کرد: بانوان فعال و نخبه سعی کنند تجارب خود را انتقال دهند‌ و نشست‌های ماهیانه بین خود برگزار کرده و تبادل فکری کنند.

وی تبادل فکری و شناخت بانوان دینی و قرآنی نسبت به یکدیگر را بسیار تأثیرگذار و عامل قدرت و جذب بانوان دانست و تصریح کرد: اماکن لازم برای برگزاری اجتماع و نشست این بانوان از سوی فرهنگ و ارشاد استان مهیا شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمن از چادر و حجاب زنان جامعه اسلامی هراس دارد، افزود: بانوان فعال با رفتار و گفتار آگاهانه و مناسب در مسیر ترویج عفاف و حجاب و محجبه کردن دختران تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ضرورت محافظت و حفظ حرمت مساجد گفت: مسجد باید زیباترین مکان یک منطقه و روستا باشد و برای تحقق این امر باید از مساجد به درستی محافظت کنیم.

انتهای پیام
captcha