هتاکی به مقدسات، نشانه استیصال غرب برای مقابله با الگوی تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 4113627
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
مهدی عرب‌صادق بیان کرد:

هتاکی به مقدسات، نشانه استیصال غرب برای مقابله با الگوی تمدن نوین اسلامی

فعال سیاسی اصولگرا اهانت مجله شارلی ابدو را به مقام رهبری عبور از خطوط قرمز ملت ایران و جنبش مقاومت خواند و اظهار کرد: امروز الگوی تمدن غربی در مقابل الگوی تمدن نوین اسلامی دچار استیصال شده و برای بقای خود راهکاری بهتر از هتاکی به مقدسات اسلامی را پیش روی خود نمی‌بیند و لذا اسلام‌هراسی را برای غیر مسلمانان و اسلام‌گریزی را برای مسلمانان طراحی کرده‌اند.

مهدی عرب صادق، فعال سیاسی اصولگرا

مهدی عرب صادق، کارشناس مسائل سیاسی و فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اهانت نشریه فرانسوی به رهبر معظم انقلاب و بی‌تفاوتی یا حمایت مقامات دولت فرانسه از این اقدامات گفت: اهانت مجله شارلی ابدو عبور از خطوط قرمز امت اسلامی، ملت ایران و جنبش مقاومت است. آنها دنیا را جنگل و خود را وحوش این جنگل به تصویر کشیده‌اند اما شاید اروپا جنگل باشد و برخی دول اروپایی هتاک وحوش اما ملت اسلام و ایران با جوانان خود آنها را بر جای خود می‌نشانند زیرا روح ملت ایران در دایره ولایت تعریف شده و جسم ناپاک هتاکان را محو خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه هتاکی فرانسه با سابقه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام و رسول مهربانی‌ها(ص)، آغازی بر پایان مسیر افول غربی‌ها است، گفت: در فرهنگ برهنگی و توحش غرب، الگوی تمدن نوین اسلامی مطرح شده از سوی رهبر معظم جهان اسلام، آنها را مستاصل و دیوانه کرده اما این دیوانگی نتیجه زوال فرهنگ مبتذل غرب است.


بیشتر بخوانید:


عرب‌صادق اظهار کرد: به طور قطع سرانجام مشی امامین انقلاب ملت ایران و عزم ملت ایران، فرانسه را پایگاه تمدن نوین اسلامی در غرب خواهد کرد و این روز دور نیست.

تمدن نوین اسلامی؛ خاکستری بر تابوت فرهنگ غربی

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: امروز مسئله جهان اسلام تمدن نوین اسلامی است که باید مقدمات اجرای آن پیاده شود، هر چند در داخل کشور مقاومت‌هایی نسبت به حرکت در مسیر اجرای آن وجود دارد. البته بدیهی است فرانسه که مدتی قبل به یک ونیم میلیارد مسلمان جهان اهانت کرد و نبوت را نشانه رفته بود امروز در قالب یک نشریه مبتذل به تخریب ولایت بپردازد.

وی یادآور شد: تمدن نوین اسلامی که در سایه ولایت تحقق می‌یابد، به مثابه خاکستری بر روی تابوت فرهنگ غربی است که سیاهی و زشتی آن را می نمایاند، پس بدیهی است که برای بقایش به اهانت بپردازد و اسلام‌هراسی را برای غیر مسلمانان و اسلام‌گریزی را برای مسلمانان طراحی کرده‌اند.

زنجیره توهین به ولایت از داخل تا خارج 

عرب‌صادق درباره تمرکز دشمنان و رسانه‌های وابسته به آنان بر تمرکز حمله‌ها به جایگاه رهبری و تخریب آن در جامعه در چند وقت اخیر گفت: امروز فرانسه بعد از اهانت به نبی اکرم(ص) و مقام نبوت به توهین به مقام ولایت رسیده و از طرفی فتنه اخیر نیز با هدف تخریب جایگاه رهبری با منشأ اقتصادی بود، نه نارضایتی اجتماعی و لذا اینها را باید مانند یک زنجیره متصل به هم دید. همچنین از عاشورای امسال به این سو می‌بینیم یکی از سران فتنه بیانیه می‌دهد و سعی می‌کند خود را حسین زمان(بلا تشبیه) و رهبری را مقابل این تشبیه مضحک و معاندانه قرار داده و جانشین‌هراسی نماید و رسانه‌های مزدور غرب در داخل هم تلاش کردند اربعین را کمرنگ کنند تا محوریت ولایت را در میان مسلمانان تضعیف کنند.

وی اظهار کرد: پس از شکست، فتنه طراحی شده دو سال اخیر خویش را با هدف تخریب رهبری در اوج دیکتاتوری رسانه‌ای و گفتمانی مطرح کرده و پیش بردند و امروز هم در صحنه پسا فتنه هتاکی این نشریه موهن، نشان از استیصال است که اگر دولت فرانسه که البته خود طراحی این مسئله است اقدامی نکند دستگاه دیپلماسی باید برخورد جدی را دراین رابطه در دستور کار قرار دهد و به هیچ‌وجه انفعال در این مسئله پذیرفتنی نیست.

مقابله مؤثر با اقدامات فرهنگی و دیپلماتیک 

این فعال سیاسی اصولگرا درباره مؤثرترین و کارآمدترین راهکار مواجهه‌ها با این اهانت‌ها گفت: باید جامعه اسلامی را در داخل تقویت کرده و از طرفی جامعه نیز از دولت، اسلامی‌سازی کامل را مطالبه کند تا مقدمه‌ای بر شکل‌گیری تمدن فراگیر نوین اسلامی باشد.

وی یادآور شد: جبهه انقلاب در داخل رسانه‌های قدرتمندی ندارد و صدا و سیمای ما هم به جای انقلابی‌گری به سیاسی‌کاری روی آورده و اعتماد عمومی را نسبت به خود زدوده که باید این فضا را اصلاح کند.‌

استخراج برنامه عملی از بیانیه گام دوم

عرب‌صادق با تأکید بر تقویت شبکه‌های محله‌ای و مویرگی رسانه‌ای گفت: باید از گفتمان‌های منبسط از گام دوم انقلاب، برنامه عملی استخراج و دراین مسیر حرکت کنیم اما دیر وقتی است که با ادعای ولایت‌مداری فقط حرف می‌زنیم و نشسته‌ایم‌.

وی در پایان اظهار کرد: البته در کنار همه این اقدامات فرهنگی و مردمی برخوردهای دیپلماتیک جدی هم در سطح رئیس دولت و دستگاه دیپلماسی نیز باید به طور موازی در دستور کار قرار گیرد. در عرصه میدانی نیز پیشنهاد می‌کنم راهپیمایی عظیمی در سراسر کشور برای اعتراض به این مسئله برگزار شود تا دشمنان تصور نکنند افکار عمومی و توده‌های مردم نسبت به این اهانت‌ها حساسیتی ندارند و می‌توانند چنین اقداماتی را به راحتی و با هزینه پایین انجام دهند.

انتهای پیام
captcha