عالمان دینی پاسدار مرزهای فکری و اعتقادی کشور هستند
کد خبر: 4112442
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

عالمان دینی پاسدار مرزهای فکری و اعتقادی کشور هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: عالمان دینی همواره تلاش‌شان ترویج دین و پاسداری از مرزهای عقیدتی و فکری انسان‌ها به‌ویژه مسلمانان است.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 15 دی‌ماه در نشست مدیران گروه‌های علمی، تربیتی مدارس حوزه‌های علمیه استان‌های البرز، زنجان، قزوین و گیلان که در رشت برگزار شد‌، اظهار کرد: عالمان دینی همواره در طول تاریخ تلاش‌شان ترویج دین و پاسداری از مرزهای عقیدتی و فکری انسان‌ها به‌ویژه مسلمانان است.

وی با بیان اینکه عالمان دینی خون دل‌ها خورده و اگر وجود آنان نبود، امروز با بسیاری از مشکلات مواجه بودیم، افزود: دشمنان همواره دنبال ضربه به دین و انحراف افکار جوانان هستند. امروز مفتخریم که در عالم اسلامی پرچم اسلام را به دست گرفته و به‌عنوان عالمان دینی خدمتگزار مردم باشیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی‌ مبتنی بر حکومت علوی بوده و نمونه بزرگی برای پرچمداری روحانیت شیعه نسبت به اسلام است، گفت: انقلاب اسلامی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران را تبدیل به ویرانه کرده و توانسته حکومتی را بر معیارهای فرهنگ ناب اسلام به دنیا عرضه کند.

آیت‌الله فلاحتی دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی را بی‌بصیرت و عنود و سرسخت خواند و بیان کرد: عالمان دینی در این شرایط سخت همواره تلاش داشته تا مردم را در صراط مستقیم نگه دارند که این کار سختی است.

وی با تأکید بر اینکه باید عالمان دینی عمیق‌نگر و اندیشه ژرف را در دین به‌کار ببرند، تصریح کرد: امروزه حوزه‌های علمیه در حوزه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی داشته اما تا رسیدن به اوج پیشرفت و قله، فاصله زیادی داریم. هر طلبه باید سالانه ۲۰ تا ۳۰ جلد کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای خوانده و مطالعه داشته و مسائل روز را بیان و پیگیری کند.

انتهای پیام
captcha