ثبت سه وقف جدید به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در مناطق دَیر
کد خبر: 4112274
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

ثبت سه وقف جدید به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در مناطق دَیر

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دَیر گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون ۳ وقف جدید به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان به ثبت رسیده است.

ثبت وقف جدید

احمد کشاورزی، مسئول اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دَیر، در گفت‌و‌گو با ایکنا از بوشهر، در خصوص ثبت وقف‌های جدید در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ وقف در مناطق شهری و روستایی توسط واقفان خیر‌اندیش دیری به ثبت رسیده است.

مسئول اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دَیر در ادامه گفت: وقف یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ متر‌مربع با کاربری مذهبی برای ساخت مسجد جوادالائمه(ع) در روستای مِلِ گُنزه شهرستان دَیر توسط واقف احمد فخرایی فرزند مختار به ارزش ریالی ۲ میلیارد ریال ثبت شده است.

وی از وقف یک قطعه زمین مزروعی واقع در شهر بردستان شهرستان دَیر به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: واقفان خیراندیش آقایان سید‌مرتضی موسوی کراماتی و سید‌علی حسینی یک قطعه زمین مزروعی به مساحت ۳۰ هزار و ۳۶۸ متر‌مربع به نیت عزاداری و روضه‌خوانی در حسینیه اعظم بردستان وقف کرده‌اند.

کشاورزی گفت: یک قطعه زمین با کاربری مذهبی به مساحت ۲۲۰ مترمربع به نیت ساخت مسجد قمر بنی هاشم(ع) واقع در شهر دَیر توسط واقف خیراندیش آقای خضر رادمنش وقف شده است که ارزش ریالی این زمین وقفی ۶ میلیارد ریال است.ارزش این موقوفات نزدیک به ۱۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

حامد فکوری 
 

انتهای پیام
captcha