سوگواره یاس نبوی در ۶۴ بقعه متبرکه قزوین برگزار شد
کد خبر: 4110015
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸

سوگواره یاس نبوی در ۶۴ بقعه متبرکه قزوین برگزار شد

معاون امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری سوگواره یاس نبوی همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) در ۶۴ بقعه این استان خبر داد.

نوروزی معاون فرهنگی اوقاف قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوروزی، معاون امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: هدف از اجرای سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، ترویج فضایل، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا (س) است به همین منظور ۲۸ مبلغ در سطح استان برای تبلیغ و برگزاری آیین‌های عزاداری ایام فاطمیه به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند.

وی اظهار کرد: معرفی ابعاد شخصیتی آن حضرت، آشنایی و ترویج سیره عملی حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت و برپایی مجلس عزا از اهداف اصلی برگزاری سوگواره یاس نبوی است که سخنرانان در این مراسم‌ سیره حضرت زهرا (س) را به عنوان خط مشی زندگی مسلمانان ترویج می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه، حضور روحانی و اقامه نماز جماعت و برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و محلی استان و شهرستان و همچنین اجرای ویژه برنامه‌ها از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه است.

انتهای پیام
captcha