اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در ۵۰ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4109757
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در ۵۰ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، طرح سوگواره یاس نبوی از روز گذشته در استان آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه می‌یابد که ۵۰ بقعه متبرکه استان میزبان این طرح خواهند بود.

حجت‌الاسلام حسین رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسین رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان جنوبی اظهار کرد: بقاع متبرکه قطب فرهنگی هر شهر و مبدأ تمام مراسم ملی و مذهبی هستند.

وی افزود: به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، طرح سوگواره یاس نبوی از روز گذشته در استان آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه می‌یابد که ۵۰ بقعه متبرکه استان میزبان این طرح خواهند بود؛ همچنین ۱۵ مبلغ اعزامی از قم و ۱۲ مبلغ بومی در این مدت فعالیت خواهند کرد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در شهرستان بیرجند ۷ بقعه، در شهرستان زیرکوه سه، در خضری دو، در شهرستان خوسف چهار، نهبندان چهار، در سرایان ۵ بقعه، در شهرستان طبس شش، شهرستان سربیشه چهار، در شهرستان فردوس پنج و در شهرستان بشرویه چهار بقعه، میزبان اجرای این طرح هستند.

رحیمی با بیان اینکه همچنین مبلغان در این طرح در مدارس حضور یافته و اجرای سخنرانی‌هایی با موضوعات اخلاقی، اجتماعی و مذهبی در دستور کار است، ادامه داد: روز سه شنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، مراسم عزاداری در بقاع متبرکه انجام می‌شود که سخنرانی، مداحی، تلاوت قرآن، قرائت خطبه فدکیه و زیارت نامه حضرت زهرا(س) از جمله برنامه‌های این مراسمات است.

وی یادآور شد: همچنین مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) روز سه شنبه ششم دی ماه در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین جلالیان برگزار خواهد شد و حرکت هیئات مذهبی در سطح شهر و پذیرایی از عزاداران در بقاع متبرکه استان از جمله برنامه‌های دیگر طرح سوگواره یاس نبوی است.

انتهای پیام
captcha