اجرای نیت یک موقوفه ۱۰۰ ساله در حرم مطهر رضوی
کد خبر: 4106867
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

اجرای نیت یک موقوفه ۱۰۰ ساله در حرم مطهر رضوی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد از اجرای نیت موقوفه مستشار الملک که ۱۰۰ سال پیش با نیت تأمین آب آشامیدنی سقاخانه اسماعیل طلای حرم مطهر رضوی برای استفاده زائران امام رضا(ع) وقف شده است، خبر داد.

وقفحجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفرپور، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به اهمیت اجرای امینانه نیات واقفان در جهت توسعه سنت حسنه وقف، اظهار کرد: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش، موقوفه مرتبط با نیات مرتبط در حرم مطهر رضوی اجرا شد.

وی افزود: در این راستا و به همت اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد، 3 میلیون و 264 هزار لیوان یک بار مصرف با ارزش ریالی 3 میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اجرای نیت موقوفات مستشار الملک و تکیه شماعی‌ها تهیه و برای استفاده در حرم مطهر رضوی تحویل آستان قدس رضوی شد.

صفرپور بیان کرد: با توجه به نیت واقف، 2 میلیون 400 هزار لیوان در سقاخانه اسماعیل طلا در صحن انقلاب اسلامی و 864 هزار لیوان در صحن پیامبر اعظم مورد استفاده زائران قرار می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد در خصوص پیشینه این موقوفه قدیمی، گفت: موقوفه مستشار الملک ۱۰۰ سال پیش توسط میرزا محمدرضا مستشار الملک با نیت تأمین آب آشامیدنی سقاخانه اسماعیل طلا حرم مطهر رضوی برای استفاده زائران امام رضا(ع) وقف شده است.

انتهای پیام
captcha