انتقاد از حضور تولیت مسجد پاریس در کنار سفیر رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4106680
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

انتقاد از حضور تولیت مسجد پاریس در کنار سفیر رژیم صهیونیستی

رئیس بزرگترین حزب اسلامی الجزایر با انتقاد از حضور تولیت مسجد پاریس در مراسمی با حضور سفیر رژیم صهیونیستی این اقدام را خیانتی بزرگ توضیح کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، عبدالرزاق مقری، رئیس بزرگترین حزب اسلامی الجزایر، با انتقاد از حضور شمس‌الدین حفیز، تولیت مسجد پاریس در مراسمی با حضور سفیر رژیم صهیونیستی این اقدام را خیانت خواند.

مقری با انتشار مطلبی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: تولیت مسجد پاریس که به ارتباط خود با مقامات الجزایر معروف است، در مراسمی حضور یافته که از سوی شورای انجمن‌های یهودی در فرانسه و با حضور سفیر رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

وی از الجزایری‌های مقیم فرانسه خواست که مخالفت خود را با این رفتار شرم‌آور که با موضع رسمی الجزایر و موضع مردم الجزایر در تضاد است، ابراز کنند.

مقری همچنین از مقامات الجزایری خواست تا اقدامات لازم را علیه حفیز که نماینده دین اسلام در فرانسه محسوب می‌شود، انجام دهند، چرا که او فردی نیست که شایستگی این عنوان را داشته باشد.

شمس‌الدین حفیز در جریان مراسم انجمن‌های یهودی در فرانسه در کنار سفیر رژیم صهیونیستی حضور یافته بود و درباره موضوعی با عنوان «فرانسه و الجزایر، آیا آشتی امکان‌پذیر است؟» سخن گفت. این اقدام واکنش گسترده مطبوعات الجزایری را به دنبال داشت.

وب‌سایت فرانسوی‌زبان «الجزایر الوطنیه» این پرسش را مطرح کرد: چه کسی تولیت مسجد پاریس را مأمور کرده است که در این مراسم که [اسرائیل] و سیاست آن را در منطقه تبلیغ می‌کند، درباره الجزایر سخن بگوید؟

تولیت مسجد فرانسه از حمایت مقامات عالی الجزایر برخوردار است، وی چندین بار با رئیس‌جمهور این کشور ملاقات کرده و همچنین از او برای شرکت در رژه نظامی معروف که به مناسبت جشن استقلال الجزایر برگزار می‌شود؛ در ژوئیه گذشته نیز دعوت شده بود.

 با توجه به مخالفت گسترده مردم الجزایر با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و موضع رسمی این کشور در مخالفت با این اقدام، به نظر می‌رسد به‌زودی شاهد افزایش انتقادات از شمس‌الدین حفیز در میان جامعه مسلمان الجزایری‌های مقیم فرانسه خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha