از شهادت دختر فلسطینی تا خشم اسرائیل از اهتزاز پرچم فلسطین در جام جهانی + فیلم
کد خبر: 4106346
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
با تحولات فلسطین

از شهادت دختر فلسطینی تا خشم اسرائیل از اهتزاز پرچم فلسطین در جام جهانی + فیلم

شهادت دختر نوجوان فلسطینی، تأکید رسانه‌های آمریکا و انگلیس بر تشدید خشونت و شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، تشدید محاصره غزه و خشم اسرائیل از اهتزاز بی‌وقفه پرچم فلسطین در جام جهانی از تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطینی از شهادت یک دختر نوجوان 16 ساله به نام جنی عصام زکارانه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در حمله شامگاه دیروز آنها به جنین خبر داد.

به گفته منابع محلی پیکر این شهیده روی پشت بام منزلشان پیدا شده و تک تیراندازان صهیونیست در حین حمله به جنین او را هدف گرفتند.

نظامیان صهیونیست شامگاه دیروز با حمله به محله الشرقی شهر جنین با نیروهای مقاومت درگیر شدند و پس از ناکامی در برابر آنها مجبور به عقب‌نشینی شدند.

در این درگیری‌ها دستکم سه نفر هم زخمی و دو برادر به نام های ثائر و محمد جهاد حثناوی و حسن احمد مرعی بازداشت شدند.

پنجشنبه گذشته نیز مردم شهر جنین سه شهید این شهر را که به ضرب گلوله تک‌تیراندازان صهیونیست شهید شده بودند، تشییع کردند.

در ادامه ویدئویی از مراسم تشییع پیکر جنی عصام زکارانه، دختر 16 فلسطینی را مشاهده می‌کنید.

روزنامه آمریکایی: اسرائیل به دنبال صهیونیست سازی الخلیل است

در همین حال روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به قلم شیرا روبن، خبرنگار خود تاکید کرد که روی کار آمدن افراط گراها در اسرائیل بار دیگر نگاه‌ها را متوجه گسترش اشغالگری این رژیم در کرانه باختری می‌کند.

بر اساس این گزارش تقابل بین هشتصد هزار شهرک‌نشین صهیونیست ساکن بخش قدیمی شهر الخلیل با 200 هزار فلسطینی ساکن آنجا در سایه تشکیل یک کابینه راست افراطی در اسرائیل شدت خواهد گرفت.

گسترش اشغالگری این رژیم در کرانه باختری

ایتمار بن غفیر و اوری استورک دو افراطی کابینه پیش روی اسرائیل هستند که طی چند دهه گذشته شهرک‌نشینان را بارها در کریات اربع علیه فلسطینیان تحریک به حمله می‌کردند و حالا هم که ایتمار به عنوان وزیر امنیت داخلی اسرائیل معرفی شده این شهرک‌نشینان را بیش از پیش به جان فلسطینی‌ها خواهد انداخت.

واشنگتن پست نوشت: افراطی‌ترین کابینه در تاریخ اسرائیل در بحبوحه خونبارترین سال‌ مناقشه اسرائیل و فلسطین تشکیل شده است؛ به نحوی که از بهار گذشته افراد مسلح فلسطینی در سلسله حملات خود در داخل شهرهای اسرائیل تاکنون 31 اسرائیلی را کشته‌اند و حملات ارتش اسرائیل هم 150 کشته برجای گذاشته است.

 این روزنامه آمریکایی به نقل از عیسی عمرو یک فعال فلسطینی آورده است: طی دو سال گذشته اسرائیل با ظلم و وحشی‌گری در حق مردم الخلیل اقدامات جدی برای صهیونیستی کردن این شهر انجام داده است. سنگ‌پرانی‌ها و حمله به خانه‌های فلسطینیان الخلیل از جمله کارهای روزمره شهرک‌نشینان صهیونیست در الخلیل است چه برسد به خونریزی‌های بزرگتری که گهگاه با پشتیبانی نظامیان صهیونیست در این شهر مرتکب می‌شوند. ما امروز شاهد فاشیسم کابینه پیش روی اسرائیل هستیم.

عمیره هاس، یک نویسنده صهیونیست هم در گزارشی که روزنامه عبری‌زبان هاآرتص منتشر کرد از مداخله جدی گروه‌های شهرک‌نشین برای همکاری با ارتش رژیم صهیونیستی به منظور غصب زمین‌های بیش‌تری از فلسطینیان و بیرون راندن آنها از کرانه باختری خبر داد.

گزارش تلویزیون انگلیس از تشدید خشونت علیه فلسطینیان

کانال چهار تلویزیون انگلیس هم دیروز در گزارشی به خشونت رو به تشدید رژیم صهیونیستی با روی کار آمدن کابینه افراط‌گراهای این رژیم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرداخت.

حضور نظامیان اشغالگر در کرانه باختری

در این گزارش با پرداختن به زندگی شهرک‌نشینان صهیونیست در زمین‌های کرانه باختری به نقل از آنها آورده است که کابینه پیش رو اقامت آنها را در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در سرزمین‌های اشغالی 1967 را صبغه قانونی خواهد بخشید.

خشم صهیونیست‌ها از پایین نیامدن پرچم فلسطین در جام جهانی

 در همین حال صهیونیست‌ها نتوانستند خشم خود را از حمایت مراکشی‌ها از فلسطینیان در جام جهانی قطر را پنهان کنند.

إيال زيسر، تاریخدان برجسته صهیونیست و استاد مطالعات شرق دانشگاه تل‌آویو در یادداشتی در روزنامه اسرائیل الیوم اقدام بازکینان مراکش در جشن گرفتن پیروزی خود از رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی با پرچم فلسطین را مورد حمله قرار داد و گفت: گویی پایبندی به مسئله فلسطین وجه مشترک بین جوانان عرب است.

جشن پیروزی‌ها با پرچم فلسطین در قطر

 وی با اشاره به عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی گفت: این رفتارهای دوگانه چه معنا می‌دهد. تحریک علیه اسرائیل مسری شده است و در قطر نیز این رفتارها از طرف مقامات آنجا حمایت می‌شود و با این کار، آثار همکاری بین آنها و ایالات متحده و گفت‎و‌گوی سال‌ها با اسرائیل از بین می‌رود.

این در حالی است که یک مقام قطری هم در حین حضور در مراسم جشن پیروزی مراکش مقابل پرتغال پرچم فلسطین را در کنار پرچم مراکش به اهتزاز درآورده است.

لولوة الخاطر، معاون وزیر خارجه قطر در حالی که روی سکوهای استادیوم بین‌المللی الثمامه نشسته بود، پرچم فلسطین و مراکش را همزمان با دستان خود بالا گرفته بود. او در حین تماشای دیگر مسابقات جام جهانی هم که در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شد، کوفیه فلسطینی را بر گردن انداخته بود.

وخامت حال بیماران با تشدید محاصره غزه

بسام الحمادین، یک مسئول وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هم اعلام کرد که اقدام رژیم اشغالگر در ممانعت از ورود تجهیزات پزشکی مربوط به رادیولوژی و شناسایی گرفتگی عروق قلب و .. طی یک سال گذشته مشکلات بیماران و پیچیدگی جراحی‌ها را بدتر کرده است.

وی این موضوع را فاجعه بهداشتی توصیف کرد که به جنایات مستمر اشغالگران علیه مردم نوار غزه افزوده می‌شود و تاکید کرد: رژیم اشغالگر با مداومت در  سیاست غیرانسانی خود در حق بیماران تمام قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

انتهای پیام
captcha