آئین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی وزارت نیرو در زنجان برگزار شد
کد خبر: 4106331
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

آئین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی وزارت نیرو در زنجان برگزار شد

آئین تجلیل از برگزیدگان چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو در زنجان برگزار شد.

مسابقات قرآن‌کریم

به گزارش ایکنا از زنجان، آئین تجلیل از برگزیدگان چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو در زنجان با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق استان، اساتید برجسته قرآنی و منتخبان مرحله استانی و کشوری این دوره از مسابقات، شامگاه روز گذشته ۲۰ آذر در محل سالن همایش شهید سلیمانی به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق زنجان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی رحمتی، رئیس شورای انسجام بخشی امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان زنجان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورای امور فرهنگی، گفت: مرحله استانی چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو با حضور ۶۵۲۸ شرکت‌کننده  تشکل از همکاران و خانواده‌های آنان برگزار و برگزیدگان به مرحله کشوری راه یافتند.

وی افزود: مرحله کشوری این دوره از مسابقات نیز در پنج رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، تفسیر و تحقیق موضوعی برگزار شد که در این مرحله ۲۲۶ نفر به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در ادامه حجت‌الاسلام قدرت‌الله قنبری، مشاور فرهنگی نیروگاه برق حرارتی تهران و گفت: امروز مسلمانان در سرتاسر جهان با توکل به خداوند متعال و توسل به قرآن، عترت و سنت پیامبر اسلام(ص) مسیر تکامل را پیش گرفته‌اند و همان‌گونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرده‌اند، ما به سوی تمدن نوین اسلامی پیش می‌رویم و این تمدن نوین اسلامی، عظمت اسلام راستین را بر جهانیان نمایان خواهد کرد.

وی با تشریح اهمیت انس با قرآن در خانواده‌ها گفت: قرآن مدلی از زندگی را طراحی می‌کند که در آن مدل، انسان نه تنها نباید بهره و لذت خود را از دنیا فراموش کند که باید عاقبت خود را در آن دنیا مدنظر قرار دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه این مدل کاملاً علمی است، ادامه داد: با بررسی‌های علمی در تحقیقات دانشگاهی متوجه شدیم که رویکرد زندگی از منظر قرآن کاملاً با آموزه‌هایی علمی سازگاری دارد.

گفتنی است در این مراسم از رقیه بیات همکار شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان که موفق به کسب رتبه دوم رشته موضوعی در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو شده بود و همچنین ولی‌اله عسگری که در رشته حفظ مقام سوم رابه خود اختصاص داده بود با اهدا لوح تقدیر و جوائزی قدردانی به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از اعضای شورای فرهنگی صنعت آب وبرق استان زنجان نیز به جهت کسب رتبه شایسته تقدیر در ارزیابی‌های امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در سال ۱۴۰۰ تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha