لزوم تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در جهادکشاورزی
کد خبر: 4105952
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
آیت‌الله اعرافی بیان کرد:

لزوم تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در جهادکشاورزی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: داشتن روحیه مطالعه، تحقیق و پژوهش لازمه کار جهاد کشاورزی است لذا باید نسبت به این مهم با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و طرح‌های مطالعاتی نگاه جدیّ و راهبردی داشته باشید.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، امروز ۱۹ آذرماه در دیدار رئیس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان قم در سخنانی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه‌(س) با برشمردن ویژگی‌های اخلاقی و معرفتی آن بانوی بزرگوار، اظهار کرد: شخصیت نورانی حضرت فاطمه(س) از ویژگی‌ها و امتیازاتی برخوردارند که عمق آن را نمی‌توانیم درک کنیم، مواردی که در کتاب علل الشرائع و سایر کتب شیعی نقل شده است، خبر از هیجان عبادی آن حضرت در نزد پرورگار عالم حکایت دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود، به اهمیت برنامه‌ها و فعالیت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: غذا و آنچه مایه سلامت و رشد جامعه است، از اولویت‌های درجه یک جامعه است و شرط آن سلامت و حلیت غذاست که خود مهم‌ترین شاخص می‌باشد که راهبری این مهم در دست شما است.

امام جمعه قم ادامه داد: راهبری غذای سالم و اقتدار غذایی و تأمین سلامت، حلیت، طهارت، دلپذیری غذا در ابعاد مختلف و طیف مختلف، وظیفه مهمی است که بر دوش شما قرار دارد؛ به‌خصوص در استان که علاوه بر تأمین نیازهای خود مردم، وظیفه‌ای کشوری و فراملی دارید. فرض کنید شما هیچ خروجی مستقیم برای خارج از استان ندارید و فقط قم را تأمین می‌کنید، این شهر ساکنینی از تمام ایران و اقصی نقاط دنیا دارد که بازخورد آن را در تمام ایران و فراتر از مرزهای کشور خواهید دید.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: راهبری غذای سالم، پاک و طیب از منظر کلی بسیار مهم و دارای جایگاه ارزشمندی است و لذا کار کشاورزی و دامداری دارای یک حس معنوی، انسانی و عاطفی است که علاوه بر سختی و مشقتی که دارد، در ابعاد روحی و روانشناختی اثرگذاری بسزایی دارد.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت منابع آب را مورد توجه قرار داد و گفت: موضوع کمبود آب و منابع زیرزمینی، مسئله‌ای جدی و حائز اهمیت است که باید توسط مدیریت استان پیگیری شود.

در ابتدای این جلسه، محمدرضا حاجی رضا، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قم گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha