هزینه‌کرد بیش از ۲۱ میلیارد ریال در ۲ طرح اخیر «قرار دوازدهم»
کد خبر: 4105840
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷

هزینه‌کرد بیش از ۲۱ میلیارد ریال در ۲ طرح اخیر «قرار دوازدهم»

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برای نهمین‌بار، طرح «قرار دوازدهم» در 12 آذرماه در خراسان رضوی اجرا شده است، گفت: در هشتمین و نهمین مرحله این طرح، ۲۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال برای امور خیرخواهانه از محل موقوفات و کمک خیران هزینه شده است.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی ‌و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویحجت‌الاسلام والمسلمین جمال ایزدی، معاون فرهنگی ‌و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: طرح «قرار دوازدهم» استمرار مواسات به‌صورت منسجم است که از طریق جذب یاوران حضرت مهدی(عج) در بقاع متبرکه به‌عنوان سربازان امام زمان(عج)، برای شناسایی خیران و جذب مشارکت‌های مردمی و انتخاب هوشمندانه جامعه هدف و در راستای ارائه خدمات اجتماعی هماهنگ و منسجم و ساماندهی مساعدت‌های بقاع متبرکه و موقوفات اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح ملی با زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی به‌دنبال ترویج معارف مهدویت و تشویق سایر اقشار به مشارکت در ارائه فعالیت‌های خیرخواهانه مبتنی بر انفاق و مواسات مؤمنانه و نوع‌دوستی است.

ایزدی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای نهمین‌بار، این طرح در  12 آذرماه در خراسان رضوی اجرا شد که به همت هیئت‌ امنای بقاع متبرکه استان و از محل موقوفات مرتبط و کمک خیران، 463 بسته معیشتی به ارزش سه‌ میلیارد و 146 میلیون ریال تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر بسته‌های معیشتی با توجه به فرارسیدن ایام سرما نیز 120 دست لباس گرم به ارزش 600 میلیون ریال با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و کمیته امداد امام خمینی(ره) تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: برپایی ایستگاه‌های خدمات پرستاری، واکس صلواتی، توزیع نان رایگان، بهسازی منازل خانواده شهدا، توزیع گوشت میان نیازمندان، پرداخت کمک‌های درمانی و تأمین بخشی از جهیزیه زوج‌های نیازمند از دیگر اقدامات بقاع‌ متبرکه و ادارات اوقاف استان در نهمین مرحله طرح «قرار دوازدهم» بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: از جمله فعالیت‌های این طرح، نذر وقت و حرفه در روز دوازدهم هر ماه(به‌عنوان نمونه کسی که صاحب حرفه‌ای است بخشی از حرفه خود را در روز دوازدهم ماه وقف امام زمان(عج) و به‌صورت رایگان به محرومان ارائه کند)، نذر قربانی، ذبح عقیقه و توزیع آن، پخت و توزیع نان صلواتی و توزیع غذای گرم در مناطق محروم و جمع‌آوری وسایل مازاد بر مصرف خانواده و اهدای آن به خانواده‌های کم‌برخوردار است.

ایزدی در پایان گفت: در هشتمین دوره طرح «قرار دوازدهم» با هزینه ۱۷ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال، تهیه و توزیع 1108 بسته معیشتی، ۱۶۴ سری جهیزیه، ۱۸ بسته مکمل غذایی ویژه زنان باردار و... از محل نذورات مردمی و عواید موقوفات انجام شد.

انتهای پیام
captcha