پایداری ملت و سازش با سختی‌ها از ویژگی‌های ایران اسلامی است
کد خبر: 4104499
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

پایداری ملت و سازش با سختی‌ها از ویژگی‌های ایران اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان قدرت پایداری ملت و سازش با سختی‌ها و اداره جامعه را از ویژگی‌های برجسته ایران اسلامی دانست و گفت: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ایران اسلامی است که موجب دشمنی‌ها شده و دنیا علیه ما می‌تازد.

آیت الله رسوال فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، 13 آذرماه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرهای تابع رشت که در دفتر این نهاد برگزار شد، با اشاره به چالش مدیریت منابع آبی، اظهار کرد: زمین‌های زراعی گیلان نیازمند یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب است که در سال 99 حدود 30 درصد کاهش ذخیره منابع آبی داشتیم و در سال 1400 ذخیره آب در سدها به 750 میلیون متر مکعب رسید، بر اساس پیش‌بینی‌ها باید در سال‌جاری ذخیره منابع آبی با کاهش 50 درصدی مواجه می‌شد که با مدیریت و بهینه‌سازی منابع آب بحران حل شد و تنها شاهد کاهش پنج درصدی تولید بودیم.

وی با اشاره به احکام ناب اسلامی افزود: نظام اسلامی با ویژگی اسلامی بودن که می‌خواهد احکام ناب شیعه را پیاده کند، دشمنان بسیاری دارد، تحریم‌هایی که در طول بعد از انقلاب متوجه ملت ایران شده در طول یک قرن اخیر هیچ کشوری اینقدر تحریم نداشته است. یکی از این تحریم‌ها اگر متوجه اروپایی‌ها می‌شد هیچکدام دوام نمی‌آوردند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه رشد ایران باعث شد که دنیا با ایران دچار اختلاف شود، گفت: دو قدرت چین و روسیه به ایران نگاهی جدید در هندسه جهان دارند و همچنین پیشرفت ایران اسلامی باعث عصبانیت جهانخواران شده و این نشان‌دهنده پیشرفت‌های  ایران اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به رشد و شکوفایی ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف، گفت: صادرات دانش فنی و مهندسی بهترین صادرات در دنیاست که در این حوزه هم بسیاری خواهان دانش صنایع ما هستند، آسیای میانه بستر فراوانی برای تقاضای مرکبات و تولیدات کشاورزی ماست که در حال انجام است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، قدرت پایداری ملت و سازش با سختی‌ها و اداره جامعه را از ویژگی‌های برجسته ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: باید از رشد و شکوفایی ملت ایران آگاه باشیم. همین موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ایران اسلامی است که موجب دشمنی‌ها شده و دنیا علیه ما می‌تازد. ما در دنیای پیرامون خود از بهترین شرایط برخوردار هستیم و باید این را برای مردم تبیین کنیم تا تحت تأثیر اخبار دروغین کشورهای بیگانه قرار نگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بیان کرد: مدیران باید در خدمتگزاری تلاش کنند و متکی به رفاه و سرمایه نباشند زیرا با رفاه و پول همه چیز حل شدنی بوده لذا مدیریت، داشتن ایده، اراده و طرح و برنامه مهم است.

وی با اشاره به اینکه پسماند معضل بزرگی برای استان است که باید به صورت گفتمان ملی مطرح شود زیرا موجب آلودگی دریای خزر می‌شود، گفت: تاکنون اقدام مؤثری انجام نگرفته اما گروه‌های مختلف علمی از سازمان انرژی هسته‌ای و دانشگاه امیر کبیر برای بازدید آمده‌اند ولی هنوز نتیجه مؤثری نداشته، علاوه‌بر پسماند در حوزه راه، آب، برق از اساسی‌ترین مسائل است که باید به زیرساخت‌ حوزه‌های مذکور توجه کرد؛ اعضای شورا باید در راستای اشتغال‌آفرینی با مراکز فناوری و دانش‌بنیان تعامل کنند؛ افراد توانمند را به کار گیرید و از ظرفیت جوانان به‌ویژه نخبگان بهره گیرید.

انتهای پیام
captcha