برگزیدگان پویش سرود «آوای جنگل» معرفی شدند
کد خبر: 4104065
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

برگزیدگان پویش سرود «آوای جنگل» معرفی شدند

برگزیدگان پویش سرود «آوای جنگل» از مجموعه برنامه‌های کنگره بین‌‌المللی شهید میرزا کوچک در تالار مرکزی رشت معرفی و تجلیل شدند.

پویش سرود آوای جنگل

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل ارشاد استان، رضا ثقتی، دبیر کنگره بین‌المللی میرزا کوچک شامگاه گذشته، 11 آذرماه در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان پویش سرود «آوای جنگل» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه این جشنواره از برنامه‌های کمیته فرهنگی هنری کنگره بین‌المللی میرزا کوچک است، اظهار کرد: گروه‌های مختلف آثار خود را با محوریت شخصیت شهید میرزا کوچک به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد آثار خارج از استان بوده، افزود: مابقی آثار مربوط به گروه‌های سرود استان گیلان است که با داوری‌های انجام شده 20 گروه سرود برگزیده شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان با بیان اینکه ابزار هنر بهترین ابزاری ا‌ست که می‌تواند چهره‌های برجسته ملی و مذهبی را به جامعه بشناساند، گفت: این جشنواره در تقویم هنری استان ثبت شده و هر سال در سالروز شهادت شهید میرزا کوچک به‌صورت ملی برگزار خواهد شد.

ثقتی با بیان اینکه جشنواره مذکور در دو بخش تولید و بازخوانی برگزار شده، تصریح کرد: اجراهای پاتوقی بخش دیگر این جشنواره بود که گروه‌های سرود به‌صورت زنده در نقاط مختلف استان به اجرا پرداختند؛ در هر بخش سه داور از پیشکسوتان سرود به قضاوت آثار نشستند.

وی ادامه داد: از ۵۴ اثر ارسال شده به دبیرخانه، ۲۷ اثر از خارج از گیلان بوده که شامل استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، مرکزی، یزد، مازندران، سیستان‌وبلوچستان، خوزستان، لرستان، هرمزگان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری است. همچنین ۲۷ اثر ارسال شده از گیلان شامل رشت، بندر انزلی،  لاهیجان، صومعه‌سرا، ماسال، سیاهکل، املش، خمام و تولمات است.

اسامی برگزیدگان پویش سرود آوای جنگل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: سه اثر برتر بازخوانی شده شامل گروه «سماء» با اثر بازخوانی شده طلایه‌دار عزت و سرپرستی مجید قلعه از استان مرکزی به‌عنوان اثر نخست، گروه «دختران آفتاب» با اثر بازخوانی شده سردارجنگل و سرپرستی زهرا بابایی از استان چهارمحال و بختیاری به‌‌عنوان اثر دوم و گروه «ساقی کوثر» با اثر بازخوانی شده طلایه‌دار عزت و سرپرستی جواد البرزی از استان قم به‌عنوان اثر سوم انتخاب شدند.

دبیر کنگره بین‌المللی میرزا کوچک افزود: سه اثر برتر تولید شده نیز شامل گروه «آوای سپاهان» با اثر تولید شده آوای سپاهان و سرپرستی کمال خلیلی از استان اصفهان به‌عنوان اثر اول، گروه «میعاد» با اثر تولید شده سنگر جنگل با سرپرستی مجید حسنی از استان تهران به‌عنوان اثر دوم و گروه «آوای ولایت» با اثر تولید شده طلایه‌دار عزت از استان خراسان رضوی با سرپرستی اسماعیل نجات‌زادگان به‌عنوان اثر سوم برگزیده شدند.

وی گفت: در بخش «تولید» نیز اکبر محمودی داوری اجرا و همخوانی، مجتبی حاذق داوری شعر و علی نصیرنژاد داوری تنظیم و آهنگ‌سازی، در بخش «بازخوانی» هم دانیال شاکی داوری اجرا و همخوانی، اسحاق مجیدی داوری تصویری و حسین زحمتکش داوری ابتکار و خلاقیت را بر عهده داشتند.

انتهای پیام
captcha