میرزا کوچک اهل بصیرت و دیانت بود
کد خبر: 4103834
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

میرزا کوچک اهل بصیرت و دیانت بود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک اهل بصیرت و دیانت بود و با ترنم آیات الهی نهضت ماندگاری را شکل داد، گفت: امروز جوانان ما به این الگوها نیاز دارند و باید پیام این مردان بزرگ را که برای احیای دین خدا و اهل بیت(ع) قیام کردند، به نسل جدید برسانیم.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز،10 آذرماه در اجلاسیه پایانی کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیرامون جایگاه میرزا کوچک فرمودند: نماد شجاعت و مجاهدت مردم گیلان به حق میرزا کوچک است که برای اسلام، قرآن، اقامه دین و مقابله با بیگانگان در دوران غربت قیام کرد، یاد او نباید هرگز فراموش شود.

وی در خصوص نقش نفوذ در نهضت‌های مختلف افزود: با مطالعه تاریخ در میابیم که نفوذی مصداق منافق و انسانی با دو بعُد بوده و از عواملی است که نهضت‌ها و حرکات مترقی دینی و اسلامی را به چالش کشیدند؛ طبیعی است که سلطه جویان در نهضت‌های دینی نفوذ کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه انسان بصیر و مطیع رهبر در مقابل نفوذ هوشیار است، تصریح کرد: جامعه ایرانی بعد از انقلاب چون در مردم مکتب امام راحل پرورش یافته بودند، می‌توان ادعا کرد که در مسیر این نگاه را دارند؛ در بدنه نهضت و حرکت کسانی هستند که ناخواسته نفوذی می‌شوند که فتنه 88 نماد حضور نفوذی‌ها بود و مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند فتنه 88 باید واکاوی شود که چه عللی پس از سال‌ها انقلاب باعث بروز این فتنه شده است. عامل نفوذی و عامل ریزش مانع رویش می‌شوند و نمی‌گذارند جامعه در مسیر تعالی قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به وجود نفوذی‌ها در نهضت میرزا که عامل شکست نهضت جنگل شد، گفت: یکی از عللی که باعث شد میرزا در روزهای پایانی هیات اتحاد اسلام را در گیلان شکل داد و توانست جمع محدودی از مردان دلاور را جمع کند توکل به خدا و تمسک به آیه‌های قرآن بود.

وی افزود: در روزهای نخست پس از پیروزی انقلاب، احزاب مختلف هر کدام هدف و رویکرد خاصی را دنبال می‌کردند که امام(ره) توانست با آن ظرافت و نگاه نقادانه احزاب و گروهک‌ها را در مسیر بیاورد و انقلاب را هدایت کند بطوریکه امروز در معادلات جهانی انقلاب اسلامی قابل قیاس نیست.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: میرزا کوچک اهل بصیرت و دیانت بود و با ترنم آیات الهی نهضت ماندگاری را شکل داد به عبارتی رمز مانایی او این است که با آیات الهی مأنوس بود؛ امروز جوانان ما به این الگوها نیاز دارند و باید پیام این مردان بزرگ را به نسل امروز برسانیم که آنان برای احیای دین خدا و اهل بیت(ع) قیام کردند.

انتهای پیام
captcha