همایش تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک برگزار می‌شود
کد خبر: 4102640
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

همایش تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک برگزار می‌شود

همایش تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل با محوریت تبیین منش و روش‌های تربیتی و رفتاری میرزا نهم آذرماه به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

میرزا کوچک خان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی دانشگاه گیلان، فرید نجفی، رئیس دانشگاه گیلان امروز، 6 آذرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: میرزا یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ معاصر به شمار می‎رود که با تأکید بر آموزه‌های نوین اسلام و استقلال کشور حاکمیتی مبتنی بر مردم را پایه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نهضت میرزا را مینیاتوری از انقلاب اسلامی می‎دانند، افزود: حضور مردم در تصمیمات اتحاد اسلام و مبارزه فراگیر با معاندان داخلی و خارجی از پویایی نهضت جنگل حکایت دارد.

رئیس کارگروه علمی و آموزشی کنگره بین‌المللی میرزاکوچک گفت: متأسفانه ما کمتر درباره شخصیت و تبار نهضت جنگل سخن گفتیم و نیاز هست جوانان ما میرزا را بهتر بشناسند. به همین دلیل در کارگروه علمی و آموزشی تصمیم گرفتیم همایشی را با موضوع تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل برگزار کنیم.

نجفی ادمه داد: این همایش ذیل کنگره بین‌المللی میرزاکوچک از شهریور ماه سال‌جاری با مسئولیت پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان شروع به‌کار کرد. اهداف تعیین شده از سوی شورای سیاستگذاری براساس محورهایی قرار گرفت که تاکنون پیرامون شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل منتشر نشده است.

وی درباره محورهای همایش گفت: بررسی ابعاد شخصیتی میرزاکوچک، تبیین منش و روش‌های تربیتی و رفتاری میرزا کوچک، نهضت جنگل به روایت میرزا، شخصیت میرزا و نهضت جنگل به روایت موافقان و مخالفان داخلی، افکار و اندیشه‎های میرزا به روایت بیگانگان، میرزا کوچک به روایت یارانش، شبهه شناسی شخصیت میرزا و نهضت جنگل میرزا و نهضت جنگل به روایت روزنامه جنگل، الگوهای حکمرانی میرزا در نهضت جنگل و مطالعات تطبیقی نهضت جنگل با جنبش‎های معاصر از جمله محورهایی است که در این همایش به آن پرداخته شده است.

رئیس دانشگاه گیلان بیان کرد: در مدت کمتر از یک ماه، دبیرخانه همایش بیش از 60 مقاله دریافت نموده که در این بین 20 مقاله برای سخنرانی پذیرفته شد. مقالات دریافت شده علاوه‌بر پژوهشگران گیلان و هیئت علمی دانشگاه گیلان از دانشگاه تبریز، دانشگاه تهران، دانشگاه خلیج فارس(بوشهر)، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه مازندران و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین هستند. مجموعه چکیده همایش گردآوری و در روز همایش منتشر خواهد شد.

این همایش روز چهارشنبه، 9 آذرماه در تالار حکمت دانشگاه گیلان با حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان، استاندار گیلان و شخصیت‎های علمی و فرهنگی ملی و استانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha