جوانان و نخبگان قرآنی سلاح قدرت جبهه مقاومت هستند
کد خبر: 4099539
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

جوانان و نخبگان قرآنی سلاح قدرت جبهه مقاومت هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه جوانان، نوجوانان، دانشمندان و نخبگان قرآنی سلاح قدرت جبهه مقاومت هستند، گفت: ما متولیان امور قرآنی وظیفه داریم سفره قرآنی را هنرمندانه با وحدت و انسجام بیشتر بگسترانیم که در این راستا باید بین دستگاه‌های اجرایی وحدت قرآنی ایجاد کنیم.

حجت الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان امروز، 23 آبان‌ماه در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن و تجلیل از قهرمانان قرآنی استان که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، اظهار کرد: عمر پر برکت قرآن ثابت می‌کند که بهترین کلام ‌و جامع‌ترین کتاب است، اگر نگاهی به دنیای امروز داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که مذهب در دنیا حرف اول را می‌زند و در این بین اسلام ناب و قرآن به مراتب از سایر ادیان گسترش خوبی پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک به دین اول بشریت تبدیل شود.

وی با اشاره به گسترش اسلام و قرآن در حوزه‌های مختلف افزود: نخبگان مختلف به اسلام و قرآن گرایش داشته‌اند و تنها راه رسیدن به آرامش را گرایش به این دین و کتاب مقدس می‌دانند.

علیزاده گفت: مقام معظم رهبری در بحث نظم نوین جهانی به سه مورد افول آمریکا، انتقال قدرت، گسترش جبهه مقاومت اشاره فرمودند که همه اینها به برکت گسترش قرآن و اسلام است؛ جز افتخارات ماست که دشمن امروز قدرت اسلام را به خوبی درک کرده لذا همه امکاناتش را بسیج کرده تا اسلام و قرآن کم‌رنگ شود اما با توجه گرایش به اسلام و قرآن، نمی‌توانند جلوی خیزش اسلام را بگیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه قرآن معادلات دنیا را بهم زده و در سایه معارف قرآنی جبهه مقاومت در حال رشد است، تصریح کرد: جوانان، نوجوانان، دانشمندان و نخبگان قرآنی سلاح قدرت جبهه مقاومت هستند که بزرگترین مؤلفه جبهه انقلابی، ولایت فقیه قرآنی ماست.

وی با بیان اینکه قرآن و  اهل بیت(ع)، سلاح وحدت‌آفرین ماست، گفت: ما متولیان امور قرآنی وظیفه داریم سفره قرآنی را هنرمندانه با وحدت و انسجام بیشتر بگسترانیم؛ در این راستا باید بین دستگاه‌های اجرایی وحدت قرآنی ایجاد کنیم، اوقاف استان گیلان با همه امکانات و ظرفیت‌هایی که دارد در راستای ترویج معارف اسلامی و فرهنگ قرآنی گام برمی‌دارد. یکی از عوامل مهم آشوب‌های اخیر به دلیل دوری از قرآن و معارف قرآنی است.

علیزاده با اشاره به برگزاری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در استان، بیان کرد: در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات 800 متسابق در 12 رشته قرآنی به رقابت پرداختند و در نهایت 212 متسابق برگزیده به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری مسابقات استانی 23 نفر موفق به حضور در مرحله کشوری مسابقات شدند.

انتهای پیام
captcha