ارتباط عمیق مدیران نظام اسلامی با نسل جوان ضروری است
کد خبر: 4098934
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

ارتباط عمیق مدیران نظام اسلامی با نسل جوان ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: مدیریت قدرتمند با لطافت، عطوفت و مهربانی همراه است لذا مدیران نظام اسلامی باید ارتباط خود را با نسل جوان و امروز عمیق کنند.

آیت الله رسوال فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، 21 آبان‌ماه در گردهمایی اساتید دانشگاه‌های استان در حمایت از انقلاب اسلامی که در مصلی رشت برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت قدرتمند با لطافت، عطوفت و مهربانی همراه است لذا مدیران نظام اسلامی باید ارتباط خود را با نسل جوان و امروز عمیق کنند.

وی با تأکید بر اینکه یک مدیر باید بداند که مواجهاتش با مسائل پیرامونی چگونه باید باشد، افزود: شیعه در طول تاریخ با بصیرت و آگاهی که از اهل بیت(ع) گرفته راه برون رفت از مسائل و چالش‌ها را نیز می‌داند. امام صادق(ع) در عین حال که معارف اصیل اهل بیت را عرضه می‌‌کرد توانست اسلام را نیز زنده نگه دارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تلاش‌های بنی امیه و بنی عباس برای کمرنگ کردن نام اسلام و پیامبر(ص)، گفت: با وجود اینکه معاویه تمام تلاشش را برای محو اسلام کرد اما اهل بیت و عالمان اصیل شیعه اسلام را زنده نگهداشتند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بیان کرد: امروزه بسیاری از کشورها در دنیا مثل اسرائیل، هند، پاکستان و ... کلاهک هسته‌ای دارند، اما ایران با توجه به مکتبی که از اهل بیت فراگرفته استفاده از جنگ‌افزارهای نابودکننده بشر را در جنگ ممنوع می‌داند.

وی با بیان اینکه ایران دارای منابع غنی انسانی است، تصریح کرد: اگر منصفانه پای مفاهیم انقلاب اسلامی با وجود امواج و حملات گوناگون اقتصادی و سیاسی بنشینند در میابند با وجود نارسایی‌ها و نواقص باز نخبگان علمی ما به پیشرفت‌های امیدبخشی دست یافته‌اند که موجب یاس دشمنان شده است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مورد حمایت همه کشورهای اسلامی است، افزود: در دوره‌ای از تاریخ ایران، کشور دارای دو قدرت عظیم جهانی شده یکی در عصر پیامبر(ص) و دیگری در عصر ولایت فقیه؛ امروزه ملت‌های دنیا توجه و خط فکری به جمهوری اسلامی دارند بطوری‌که اگر در هر نقطه از دنیا اتفاقی رخ دهد منتظر هستند ببینند ایران نسبت به آن چه تحلیلی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه اساتید ما اهل معرفت هستند که می‌توانند الگویی برای شناخت بیشتر نسل جوان باشند، گفت: دشمنان می‌خواهند با بلواهای گوناگون ایران اسلامی را وارد معامله‌ای کنند که خود می‌خواهند، در این عرصه که با تحریم‌های گوناگون مواجه هستیم به اذعان اهل تحقیق اگر یکی از این تحریم‌ها متوجه کشوری می‌شد، تحمل نداشتند نمونه آن عرضه سوخت کشورهایی اروپای شرقی را متلاطم کرده، ایران اسلامی با سابقه 43 ساله در این معادلات سخت و پر تلاطم جان سالم به در برده است.

وی با بیان اینکه پیام دانشگاه پیام مادر است، ادامه داد: دانشگاه مرکز حمایت، هدایت، معرفت و نورانیت، منشأ شئونات و خیرات است. دشمن در سال‌های بعد از انقلاب رصد کرد و دریافت که ایران توانست انقلاب و اندیشه اسلامی را به قلب کشورهای صلح طلب صادر کند، لذا در دو عرصه «رسانه» و «جریان سازی میدانی» کار می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تلاش‌های پنج رسانه معاند در آشوب‌های اخیر، افزود: رسانه‌های معاند با تولید میلیون‌ها خبر و گزارش و تحلیل‌های غیرواقع، سخت کار می‌کند تا جوانان را از مسیر درست منحرف کنند.

نماینده ولی فقیه بیان کرد: اساتید و جامعه دانشگاهی ما رسالت بزرگی دارند زیرا جوانان از برخی مسائل خیلی آگاهی ندارند و یا تحلیل درستی نمی‌کنند، لذا این انفصال نسلی واقعیت دارد،  برای نمونه در دوران جنگ تحمیلی تفکرات غالب بر مبنای اندیشه اسلامی نبود و این تفکرات در بستر انقلاب فراهم شد؛ لذا باید مراقب بود نیروهای انقلاب و هواداران ارزش‌ها خودزنی نکنند شما دانشگاهیان و حوزویان باید این انقلاب را حفظ کنید.

وی با تأکید بر اینکه اقتدار انقلاب به سرمایه‌های انسانی‌اش است، تصریح کرد: از خودزنی و سیاه‌نمایی بپرهیزید، ضعف‌ها را عاقلانه بپذیرید و برای رفعش تلاش کنید. جهاد تبیین که مقام معظم رهبری تأکید فرموده‌اند در این عرصه خیلی مهم است رابطه خود را با کتاب و مطالعه تاریخ قطع نکنید.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه هیچ فضیلتی بالاتر از تحقیق و مطالعه نیست، گفت: تاریخ و معارف اسلام را برای نسل جوان امروز ما بازگو کنید تا آنها شخصیت‌های سیاستمدار آغاز انقلاب را بشناسند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در پایان گفت: باید تاریخ اسلام و انقلاب را عمیقاً مطالعه کنید با تفسیر قرآن آشنا شوید تا دانشی ایجاد کنید که پاسخگوی شبهات نسل جوان باشد لذا تلاش کنید وقتی وارد عرصه کرامت می‌شوید صادقانه باشد.

انتهای پیام
captcha