درخواست پاکستان از سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با اسلام‌هراسی
کد خبر: 4093682
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

درخواست پاکستان از سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با اسلام‌هراسی

وزیر اطلاع‌رسانی و رسانه‌های پاکستان تأکید کرد که سازمان همکاری اسلامی (OIC) باید نقش فعالانه‌تری در حمایت از حقوق اساسی مسلمانان در سراسر جهان به ویژه در مناطقی که در اقلیت هستند، ایفا کند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پاکستان تودی، مریم اورنگ زیب، وزیر اطلاع‌رسانی و رسانه‌های پاکستان در نشست سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد که این نهاد باید در حمایت از حقوق اساسی مسلمانان در سراسر جهان، به ویژه اقلیت‌های مسلمان، نقش مؤثرتری ایفا کند.

وی که در دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کنفرانس اسلامی سخن می‌گفت، افزود: زمان آن فرا رسیده است که کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تلاش‌های خود را برای مبارزه با اسلام‌هراسی که به تدریج در سراسر جهان افزایش می‌یابد، افزایش دهند.

اورنگ زیب ادامه داد: پدیده نفرت‌انگیز اسلام‌هراسی در حال افزایش است. در منطقه ما (جنوب آسیا) سخنان نفرت‌انگیز و جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان همچنان منبع نگرانی فزاینده است. علی‌رغم تلاش‌های ما، افزایش مداوم در فعالیت‌های اراذل و اوباش، حملات از پیش برنامه‌ریزی‌شده جمعی و تصویر منفی در رسانه‌های اجتماعی علیه مسلمانان در هند مشاهده می‌شود.

وی تأکید کرد که سازمان همکاری اسلامی به عنوان نماینده آرمان‌های جمعی امت اسلامی، به طور منحصر به فردی آماده رهبری تلاش برای مبارزه با اسلام‌هراسی است و باید وزن و قدرت سیاسی و اقتصادی خود را در حفاظت از حقوق اساسی مسلمانان و منافع اقلیت‌های مسلمان در سراسر جهان به کار گیرد. 

وزیر اطلاع‌رسانی و رسانه‌های پاکستان تأکید کرد که اکنون بسیاری از کشورهای مسلمان رسانه‌های مستقلی دارند که در جهت از بین بردن تصویر کلیشه‌ای از اسلام به اذهان مردم نفوذ کرده‌اند.

وی گفت: باید با استعمار اطلاعاتی مبارزه کرد و در زمینه ایجاد هم‌افزایی اطلاعاتی بین کشورهای مسلمان باید اقدامات بیشتری انجام شود.

اورنگ زیب تأکید کرد که کشورهای مسلمان باید به درون خود نگاه کنند و با جریانات و روندهایی در داخل که به برداشت‌های نادرست از اسلام و جوامع مسلمان دامن می‌زند، مقابله کنند.

وی ادامه داد: ما باید با کمک اخبار واقعی با اخبار جعلی مبارزه کنیم. قوانینی برای شناسایی و محاکمه مروجین نفرت و فریب لازم است. با این حال، ما باید به حفظ آزادی‌های اساسی ادامه دهیم.

وزیر اطلاع‌رسانی و رسانه‌های پاکستان تأکید کرد که کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی باید از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که 15 مارس را به عنوان «روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی» نامگذاری کرده است، استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha