انتقاد کاربران فضای مجازی از حجاب‌ستیزی عضو پارلمان اروپا
کد خبر: 4093529
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

انتقاد کاربران فضای مجازی از حجاب‌ستیزی عضو پارلمان اروپا

اظهارات ضد حجاب یک عضو پارلمان اروپا در واکنش به مناظره یک روزنامه‌نگار محجبه با وزیر کشور فرانسه در برنامه تلویزیونی این کشور با موج انتقاد کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، نادین مورانو، نماینده پارلمان اروپا، پس از حضور یک زن محجبه در برنامه تلویزیونی شبکه فرانسه (C8) با جرالد درماننان، وزیر کشور، از این اتفاق شدیدا ابراز نارضایتی کرده است.

این سیاستمدار فرانسوی تصویری از برنامه تلویزیونی مذکور را  در صفحه توئیتر خود منتشر کرد و زیر آن نوشت: «اسلام‌گرایی سر صحنه! بلیط مستقیم هواپیما به ایران! قایقرانی در فرانسه ممنوع است، مطمئناً! این روش زندگی ما نیست! حجاب مظهر تابعیت و بردگی کامل زن است.»

این اظهارات عضو پارلمان اروپا موجب شد که در شبکه‌های اجتماعی از او به دلیل دامن‌زدن به اسلام‌هراسی و نژادپرستی انتقاد کنند.

سوفید، یکی از کاربران نوشت: «آرام باش نادین! مواظب حرفهایت باش! اسلام روش زندگی من است و من فرانسوی هستم، بنابراین اسلام یکی از روش‌های زندگی ماست.»

دیگری نوشت: «سلام نادین، من سابرینا هستم، 10 سال است که حجاب دارم و زندگی خوبی دارم. من لباس بلند می‌پوشم، با دوست دخترم برای غذاخوردن بیرون می‌روم و حتی درگیر کارهای اجتماعی نیز هستم، آیا این تعریف تسلیم و بردگی است».

یک نفر دیگر پرسید: «در مورد حجابی که راهبه‌های کاتولیک می‌پوشند چطور؟ آیا آنها زنان مطیع و برده هستند؟ وقت آن رسیده است که بفهمیم فرانسه، فرانسه قرون وسطایی نیست. فرانسه در قرن بیست و یکم چند فرهنگی و سکولار است».

در این برنامه تلویزیونی، مناظره بین وزیر کشور  فرانسه و نادیا اللزونی، یک روزنامه‌نگار مسلمان درباره حجاب شدت گرفت و نادیا وزیر را متهم کرد که فرانسوی‌ها را با رأی‌دادن به قانون ضد جدایی‌طلبی فرانسه که اسلام‌هراسی را قانونی می‌کند و به یک بخش کامل از جامعه فرانسه( مسلمانان) انگ می‌زند، به خطر انداخته است.

واکنش قاطع و جالب کاربران به اظهارات ضد حجاب عضو پارلمان اروپا/آماده

این روزنامه‌نگار همچنین از وزیر فرانسوی به خاطر این جمله‌اش که «اسلام مشکل است» انتقاد کرد و وزیر به او هشدار داد: «اگر این نظرات را پس نگیرید، از شما به خاطر افترا شکایت خواهم کرد» و اظهارات وی را «حمله شخصی» دانست.

پاریس از سوی جامعه بین‌المللی، سازمان‌های غیردولتی، سازمان‌های حقوق بشر و سازمان ملل به دلیل هدف قراردادن مسلمانان و به حاشیه راندن آنها مورد انتقاد قرار گرفته است.

کمیته حقوق بشر سازمان ملل اخیرا اعلام کرد فرانسه به دلیل ممانعت از استفاده زنان و دختران از حجاب در مدارس این کشور معاهده بین‌المللی حقوق بشر را نقض کرده است.

در 24 ژانویه، کمیته ویژه‌ای در مجلس ملی فرانسه (پارلمان) پیش‌نویس بحث‌برانگیز «اصول تقویت احترام به ارزش‌های جمهوری» را تصویب کرد که ابتدا به عنوان قانون«مبارزه با اسلام جدایی‌طلب» تعریف شد.

این لایحه با انتقادات گسترده مواجه است، از جمله اینکه مسلمانان در فرانسه را هدف قرار می‌دهد، محدودیت‌هایی را برای همه جنبه‌های زندگی آنها اعمال می‌کند و می‌خواهد برخی مسائل نادر را به عنوان یک مشکل مزمن نشان دهد.

انتهای پیام
captcha