الگوسازی‌ از مفاخر موجب تقویت هویت فردی و اجتماعی می‌شود
کد خبر: 4093240
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

الگوسازی‌ از مفاخر موجب تقویت هویت فردی و اجتماعی می‌شود

دبیر کنگره بین‌المللی میرزاکوچک، الگوسازی‌های مناسب از مفاخر و شخصیت‌های برجسته در جامعه را موجب کاهش چالش‌ها و تقویت هویت فردی، اجتماعی و ملی عنوان کرد.

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز، 28 مهرماه در مراسم رونمایی از پاسداشت‌های مردمی میرزا کوچک و نیز تشریح اقدامات جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان به عنوان کمیته تشکل‌های مردمی کنگره میرزا که در خانه سردارجنگل در استادسرای رشت برگزار شد؛ الگوسازی‌های مناسب از مفاخر و شخصیت‌های برجسته در جامعه را موجب کاهش چالش‌ها و تقویت هویت فردی، اجتماعی و ملی عنوان کرد.

وی افزود: در برخی از مسائل مانند جوانی جمعیت و عفاف و حجاب که به نتایج قابل قبولی دست نمی‌یابیم باید الگوهای مناسبی را به مردم به‌ویژه نسل جوان معرفی کنیم و این الگوها باید در جامعه نهادینه شود. در این صورت است که با وجود تبلیغات گسترده رسانه‌های معاند نمی‌توان مسائلی همچون حجاب و عفاف و سایر موارد را از مردم جدا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزاری کنگره بین المللی میرزاکوچک در آذر ماه امسال را یادآور شد و گفت: آزاد کردن و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای شناسایی بهتر چهره‌های شاخص همچون میرزاکوچک جنگلی، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

دبیر کنگره بین‌المللی میرزاکوچک بیان کرد: برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این کنگره، همه پای کار هستند و جامعه علمی و دانشگاهی نیز اقدامات خوبی انجام داده و همچنین در دست انجام دارند. تاکنون مقالات ارزنده‌ای از مولفان و محققان داخلی و نیز سایر کشورها به دبیرخانه کنگره ارسال شده، شاعران هم سروده‌های خوبی آماده کرده‌اند، نمایش‌های مناسبی نیز از سوی اهالی تئاتر آماده شده و سمفونی 120 نفره به مدت سه روز در تالار مرکزی رشت اجرا خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده در شهرهای رشت و کرمان برنامه‌ای برای شناسایی بیشتر میرزاکوچک جنگلی و سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شود.

ثقتی با یادآوری علاقمندی دیرینه مردم استان به میرزا و برگزاری مراسم پاسداشت این روحانی شهید، ابراز اطمینان کرد که کنگره امسال نیز با اهتمام همگان در جهت معرفی میرزا به عنوان الگوی ملی به  نوجوانان و جوانان برپا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha