وحدت امت در رفتار و گفتار نمود عینی پیدا کند
کد خبر: 4092185
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

وحدت امت در رفتار و گفتار نمود عینی پیدا کند

مدیر مرکز اسلامی اشنویه با بیان اینکه وحدت امت یکی از مهم‌ترین مبانی تأسیسی دین مبین اسلام بشمار می‌رود، گفت: وحدت باید در حوزه اندیشه، عقیده، رفتار و گفتار نمود عینی پیدا کند.

وحدت امت یکی از مبانی تاسیسی اسلام استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا محمدامین عبدالله‌زاده، مدیر مرکز اسلامی اشنویه، امروز، 24 مهر در دیدار با فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر اشنویه که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد گفت: یکی از مهم‌ترین مبانی تاسیسی دین مبین اسلام وحدت امت است، که باید در حوزه‌های مختلف اعم از اندیشه، عمل، گفتار، رفتار و ... نمود عینی و واقعی پیدا کند.

وی بر ضرورت حفظ وحدت به عنوان یکی از شعائر اسلام و انقلاب تاکید کرد و گفت: ولی لازم است، این موضوع مهم در سیاست‌گذاری‌ها نمود پیدا کند، بعد از پیروزی رسیدن پیروزی رسیدن انقلاب این مهم تا اندازه قابل‌توجهی جامه عمل پوشیده است.

وی با بیان اینکه در حوزه عقیده بارها گفته و تأکید شده امت اسلام، بر مبنای قاعده توحید شکل گرفته است، پس باید تفاوت‌های ظاهری را کنار گذاشت و بر اشتراکات تمرکز کرد، گفت: دشمنان نظام اسلامی از هر رویدادی حداکثر استفاده را می‌کنند، تا تفاوت‌ها را بزرگ جلوه دهند و بر طبل تفرقه بکوبند.

مدیر مرکز اسلامی اشنویه بیان کرد: قرآن کریم در همه شئون زندگی فصل‌الخطاب است، پس باید سعی کنیم، همه دستورات آن را سرلوحه زندگی، فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادیمان قرار دهیم.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه در صورت تمسک به قرآن کریم بسیاری از اختلافات به‌ خودی‌ خود رفع می‌شود، اضافه کرد: همچنین در این صورت دشمن مجالی برای تفرقه‌افکنی پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بشریت اکنون از دوگونه اختلاف رنج می‌برد، یکی به اختلاف‌سلیقه‌ها در حوزه نگرش سیاسی مربوط می‌شود و دومین عامل دودستگی و چند دستگی به تفاوت مذاهب مربوط است، اضافه کرد: خوشبختانه در ایران اسلامی ملت‌مان به‌‌خوبی با یکدیگر زندگی موفق، مسالمت‌آمیز و دوستانه دارند که این موضوع از برکات انقلاب است.

انتهای پیام
captcha