لزوم گفتمان‌سازی در زمینه وحدت اسلامی میان مسلمانان
کد خبر: 4091927
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

لزوم گفتمان‌سازی در زمینه وحدت اسلامی میان مسلمانان

مدیر حوزه علمیه اهل سنت عرفانی صوفی شیخ داز کلاله گفت: وحدت امری است که همواره از سوی بزرگان و رهبران مذهبی مسلمان مورد توجه قرار گرفته است، لذا این امر باید به یکی از گفتمان‌های ضروری بین مسلمانان تبدیل شود.

آخوند قره باش مدیر حوزه علمیه عرفانی صوفی شیخ داز اهل سنت کلاله آخوند عبدالباسط قره‌باش، مدیر حوزه علمیه اهل سنت عرفانی صوفی شیخ داز کلاله در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان گفت: قرآن کریم به داشتن وحدت اسلامی بین مسلمانان اهتمام ویژه داشته است، از یک سو پیامدهای مثبت داشتن اتحاد و از سوی دیگر پیامدهای منفی تفرقه را بازگو کرده و درباره آن هشدار می‌دهد.

مدیر و مدرس حوزه علمیه عرفانی صوفی شیخ داز اهل‌سنت کلاله تصریح کرد: وحدت امری است که همواره از سوی بزرگان و رهبران مذهبی مسلمان مورد توجه قرار گرفته است، لذا این امر باید به یکی از گفتمان‌های ضروری بین مسلمانان تبدیل شود.

آخوند قره‌باش با بیان‌ اینکه آشنایی پیروان مذاهب با عقاید یکدیگر نه تنها موجب تفرقه نمی‌شود بلکه مانع دروغ پردازی دشمنان اسلام به مسلمانان می‌شود، تصریح کرد: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی حساسیت‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف در بین مسلمانان بیش از پیش شده است در همين راستا امام راحل(ره) با درک این قضیه و تصمیم به نامگذاری هفته وحدت سبب اعتلا، عزت و سربلندی مسلمانان در سراسر جهان شد و توطئه‌های هر روز دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی به بیان مراتب وحدت اشاره کرد و گفت: وحدت گاهی به معيارهای مادی مثل خاک، زبان و... مربوط می‌شود و گاهی براساس معیارهای معنوی مثل دین و مذهب مشخص می‌شود بنابراین نوع دوم وحدت به دليل برتری جایگاه معنویت بر مادیت مهم‌تر از نوع اول آن است.

آخوند قره‌باش با اشاره به فتنه اخیر دشمنان اسلام افزود: بعضی از عناصر بیگانگان که از آمریکا و اسرائیل و دولت‌های دست نشانده آنها الهام می‌گیرند در کشور ما اغتشاشاتی به خاطر مخالفت با حجاب راه انداختند.

مدیر و مدرس حوزه علمیه عرفانی صوفی شیخ داز اهل‌سنت کلاله با بیان‌ اینکه راه رسیدن به وحدت اسلامی آن است که مصالح کلی مسلمانان را بر مسائل جزئی‌تر ترجیح دهیم و به آن عمل کنیم، تصریح کرد: هدف اغتشاشات براندازی جمهوری اسلامی ایران است که ان شاالله با عمل به راهبردهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این امر تحقق نخواهد یافت و حيله‌ها و توطئه‌های دشمنان با وحدت کلمه خنثی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب برای رسیدن به جامعه اسلامی و سپس تمدن نوین اسلامی داشتن وحدت و اتحاد از ضروریات بوده و برای خنثی کردن توطئه دشمنان در چنین شرایطی بیش از هرزمان دیگر به وحدت و انسجام مسلمانان نیاز است.

انتهای پیام
captcha