هفته وحدت؛ ابتکاری جاودان برای بیداری جهان اسلام
کد خبر: 4091755
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

هفته وحدت؛ ابتکاری جاودان برای بیداری جهان اسلام

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه هفته وحدت ابتکاری جاودان برای بیداری جهان اسلام است، گفت: تنها راه ناکام ساختن دشمنان، خشکاندن ریشه‌های این تفکر و اندیشه ضد وحدت در جهان اسلام است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

علیرضا ابراهیمیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: وحدت به معنای یگانه‌شدن، یکتایی و یگانگی است و وحدت مسلمین، به معنای یگانگی و هماهنگی مسلمانان در سایه توحید و نبوت و قرآن و تکیه ننمودن آنها بر ممیزات مذهبی و قومی است.

وی افزود: وحدت همان امری است که مجد و عظمت و شوکت مسلمانان در گرو آن است و همان نکته مهمی است که پیامبر اسلام(ص) با لحنی بلیغ و بیانی رسا، پیروان خود را بدان دعوت می‌کند.

این مسئول بیان کرد: در دنیای امروز، حضور بیش از یک میلیارد مسلمان و پیشرفت و تعالیِ بی‌سابقه بعضی از کشورهای اسلامی به ویژه کشور ایران، زنگ خطری را برای استکبارجهانی به وجود آورده است و به یقین آنها آرام نخواهند نشست.

ابراهیمیان گفت: دشمنان که از آغاز ظهور اسلام از این امت واحد ضربه‌های سنگینی خورده‌اند، در صورت غفلت مسلمانان از اختلاف‌های آنان سود خواهند جست و به آن دامن خواهند زد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: دوری از اسلام اصیل و قرآن کریم، تعصب و لجاجت بدون برهان و منطق، قومیت‌گرایی و نژادپرستی، دنیاگرایی و نیز تفرقه‌انگیزی قدرت‌های بزرگ به منظور سلطه بر مسلمانان و منابع مالی و فکری آنها را می‌توان بخشی از دلایل بروز اختلاف در میان مسلمانان دانست.

وی افزود: در جهان اسلام، هرکس به دنبال وحدت مسلمانان باشد و در این راستا مجاهدت کند، کاری خدایی انجام می دهد و در نقطه مقابل، هر کس با هر انگیزه و دلیلی به دنبال ایجاد تفرقه در میان مسلمانان باشد، کاری شیطانی انجام می دهد و تبعیت از کانون واحد و قرارگاه معین، یکپارچگی ایجاد می کند.

ابراهیمیان بیان کرد: موفقیت‌ها برای پیروان یک مکتب با وحدت آنان به دست می‌آید. مسلمانان دارای اصول، مبانی و اهداف مشترک هستند. اگر با وجود برخورداری از کثرت جمعیت و تمامی مواهب الهی، گرفتار مصیبت‌ها و عقب‌ماندگی ها و فلاکت‌ها شده‌اند، دلیل اصلی آن در عدم پایبندی عملی به این اصول و مبانی است. دلیل اصلی مشکلات در جهان اسلام، تفرقه و عدم تبعیت و پیروی از آن کانون واحد و قرارگاه اصلی است.

وی افزود: دشمنان مصمم هستند از تفکر انحرافی یعنی اسلام آمریکایی و انگلیسی که ولایت فقیه در آن وجود ندارد و تشکیل آن بر پایه حب نفس و دنیاخواهی بوده که ثمره آن داعش و امثال داعش در این روزهای پرآشوب جهان است، برای ضربه به اسلام و مسلمین استفاده مستمر داشته باشند.

ابراهیمیان بیان کرد: همین اتفاقات و حوادث جزئی به تعبیر رهبر انقلاب را ببینید که در کشور عزیزمان هرج و مرج ایجاد می‌کنند و می‌خواهند با تحریک و اختلاف انداختن بین شیعه و سنی، تجزیه ایران را رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه هفته وحدت ابتکاری جاودان برای بیداری جهان اسلام است، تاکید کرد: تنها راه ناکام ساختن دشمنان، خشکاندن ریشه‌های این تفکر و اندیشه ضد وحدت در جهان اسلام است. با اتحاد و انسجام به دعوت قرآن و اسلام با شعار«وَ اعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ در هفته وحدت جامه عمل بپوشانیم تا در تمام عرصه‌ها پیروز میدان باشیم.

 

انتهای پیام
captcha