تفقه در دین و اجرای آن در جامعه از رسالت‌های طلاب علوم دینی است
کد خبر: 4091645
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان:

تفقه در دین و اجرای آن در جامعه از رسالت‌های طلاب علوم دینی است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان به رسالت‌های حوزه‌های علمیه در جامعه اشاره کرد و گفت: تفقه در دین و اجرای آن در جامعه از رسالت‌های طلاب علوم دینی است.

نفیسه حسینی واعظ مدیر حوزه های علمیه خواهران گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، سیده نفیسه حسینی واعظ، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود که امروز، ۲۱ ‌مهرماه در حوزه علمیه الزهرا(س) برگزار شد، ضمن تبریک گرامیداشت هفته وحدت و ولادت پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت: ماه ربیع الاول بهار ماه‌ها نامیده شده به جهت اینکه در این ماه آثار رحمت خداوند آشکار شده و ذخاير بركات خداوند و نورهاى زيبايى او بر زمين فرود آمده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان به آیه ۲۱ سوره احزاب در مورد حسن نیکو پیامبراکرم(ص) اشاره کرد وگفت: خداوند با ولادت پیامبر رحمت رو انسان‌ها کامل کرد زيرا برترى اين رحمت بر ساير رحمتهای الهى مانند برترى رسول خدا بر ساير مخلوقات است و پیامبراکرم(ص) داناترين مخلوقات خداوند و برترين آنها نسبت به آفریده‌های خداوند است.

حسینی واعظ با بیان‌اینکه وحدت ریشه قرآنی دارد و بر محور پیامبر وحدت آفرین شکل گرفته است، افزود: خداوند در قرآن تمامی پیروان ادیان توحیدی را به وحدت بر اساس مشترکات فرا می‌خواند. آیات فراوان در قرآن است که تاکید بر وحدت مسلمانان و یکپارچگی آنان دارد. از نظر عقل و منطق هم، کسانی که خداوند را، پیامبرش را و کتاب پیامبر را قبول دارند؛ باید در یک جبهه واحد باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان فراگیری علم ودانش را باارزش‌ترین چیز در اسلام دانست وگفت: علم و دانش دو بال برای رسیدن انسان به سعادت است و نبود یکی از این دو انسان را به جهل می‌رساند، لذا فراگیری علم به همراه دانش و اجرای آن در سطح جامعه ضروری است.

حسینی واعظ با بیان اینکه علما وارثان انبیاء هستند، تصریح کرد: انبیا دِرهم و دینار از خودشان به ارث نمی‌گذارند بلکه ارث انبیا نبوت و مکتب اجتماعی و علمی شأن است آن دسته از جامعه که میراث دار انبیا هستند نهاد علم و فقاهت و اجتهاد محسوب می‌شوند که در شکل امروزی در قالب مکاتب علمیه ظاهر شده و از زمان امام صادق(ع) اصل ماجرا پیاده گذاری شد.

وی، تفقه دردین، فهم عمیق دین، فراهم کردن زمینه تفقه در دین، ابلاغ و دفاع از دین را از رسالت‌های حوزه‌های علمیه دانست و گفت: در طول تاریخ علما با تمام وجود در راستای ترویج دین اسلام و پاسخ به شبهات دینی بین مردم بودند و با روشنگری و افزایش آگاهی جامعه دینی را هدایت می‌کردند.

وی با بیان‌اینکه طلبه یک نیروی فرهنگی و عنصر تعلیمی تربیتی در جامعه است، تصریح کرد: طلبه از نظر صنفی و شغلی از تبار پیامبران است یعنی وظایفی را که آن‌ها بر دوش داشته‌اند و خدمتی را که آن‌ها در جامعه انجام می‌داده‌اند، طلبه، در شرایط امروز، بر عهده گرفته است.

حسینی واعظ اظهار کرد: طلبه نیرویی است که باید در خدمت رسالت‌های انبیا، امام زمان(عج) و حوزه‌های علمیه قرار گیرد.که در این راستا فهم دین و اجرای آن در جامعه از رسالت‌های طلاب علوم دینی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان تصریح کرد: امروز دشمنان شکست خورده بر آن شدند تا از سلاح نظامی، تبلیغاتی و فرهنگی برای تهی کردن انسان‌ها از معنویت استفاده کنند، به همین جهت تربیت دینی و ارزش‌های اخلاقی در جهت مقابله با این بحران‌ها ضرورت ویژه‌ای دارد.

 

انتهای پیام
captcha