وحدت شیعه و سنی امنیت اجتماعی را محقق می‌کند
کد خبر: 4091143
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

وحدت شیعه و سنی امنیت اجتماعی را محقق می‌کند

استاندار گیلان وحدت تسنن و تشیع را مسئله‌ای مهم در جبهه مقاومت و تلاشی اثر بخش برای توسعه قدرت در جوامع اسلامی دانست که نشاط و امنیت اجتماعی را به همراه دارد.

اجتماع بزرگ علما، روحانیون و طلاب شیعه و اهل تسنن گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 19 مهرماه در اجتماع بزرگ علما، روحانیون و طلاب شیعه و سنی استان به مناسبت هفته وحدت و محکومیت آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر که با حضور آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در مصلی رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت این هفته با عظمت و ولادت باسعادت پیامبر مهربانی حضرت محمدمصطفی(ص) اظهار کرد: تسنن محمدی و تشیع علوی در مسیر رسیدن به کمال دین اسلام با هم هستند و اشتراکات آنان زنجیر وحدت و پایداری را مستحکم‌تر می‌کند.

وی با اشاره به نقاط مشترک اهل تسنن و تشیع، بسط و گسترش روابط و تعاملات را الزامی در مسیر مقابله با دشمنان اسلام خواند و افزود: دشمن درصدد است با ایجاد نفاق و فاصله بین اشتراکات شیعه و سنی، به اهداف شوم خود برسد.

استاندار گیلان وحدت تسنن و تشیع را مسئله‌ای مهم در جبهه مقاومت و تلاشی اثر بخش برای توسعه قدرت در جوامع اسلامی دانست که نشاط و امنیت اجتماعی را به همراه دارد.

عباسی به تأکید حضرت امام خمینی(ره) به ملت مسلمان که همانا وحدت کلمه بود، اشاره و تصریح کرد: این کلید واژه رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده و است.

وی بیان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچون اغتشاشات اخیر و در همه ادوار کینه و دشمنی خود را اثبات کردند و هر بار به شیوه‌ای، فتنه‌گری و آشوب‌افکنی را در برابر ایران و ایرانی به نمایش گذاشتند.

عباسی تأکید کرد: مردم هوشیار و بصیر ایران اسلامی با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای در مسائل اخیر کشور نیز، مشت محکمی به دهان یاوه گویان زدند و این بصیرت و ولایتمداری خود پاسخی دندان‌شکن به استکبار جهانی دادند.

وی به افکار شوم دشمنان و شناسایی نقاط ضعف و قوت جمهوری اسلامی ایران در اتاق‌های فکر خود اشاره کرد و گفت: فرهنگ و اقتصاد دو مقوله مهمی است که دشمن نسبت به آن توجه دارد و با بزرگنمایی کمبودهای این بخش‌ها تلاش می‌کند تا با دلسردی و ایجاد ناامیدی در قلوب ملت ایران، اعتماد مردم به مسئولان و نیز اتحاد بین اقشار جامعه را به نابودی بکشانند.

نماینده عالی دولت در گیلان، رژیم صهیونیستی و آمریکا را بزرگترین دشمن کشورهای مسلمان جهان دانست که همواره به کینه و دشمنی خود بصورت آشکار پرداخته‌اند، تأکید کرد: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ایران اسلامی به پشتوانه ملت بصیر و متحد خود بر همه توطئه‌ها پیروز می‌شود.

عباسی با تصریح اینکه آرامش و فضایل انسانی در سایه وحدت و حاکمیت اخلاق در جامعه ساری و جاری می‌شود، پرهیز از هرگونه مرزبندی را امری مهم خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر مسئله وحدت و توسعه فرهنگی تأکید داشته و دارد و این مهم باید چراغ راه جامعه اسلامی باشد.

استاندار گیلان با ضروری خواندن توجه همگان به موضوعات مورد تأکید رهبر انقلاب از جمله جهاد تبیین، این مهم را راهکار مقابله با جریان تحریف خواند و افزود: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با جهاد تبیین میسر می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای دست‌یابی به توسعه فرهنگی و اقتصادی باید اهتمام جدی داشت و لازم است با عزم جهادی و نگاهی روشنفکرانه در چارچوب موازین دینی و اخلاقی نسبت به توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور توجه بیشتری صور ت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم تلاش‌های مؤثری برای تعالی اقتصادی صورت گرفته که توسعه صنعت، مردمی‌سازی اقتصاد و خوداتکایی در تولید نمونه‌ای از این بخش‌هاست.

عباسی به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد کلان و تاکیدات رئیس جمهوری در جهت توسعه همه جانبه کشور اشاره و بیان کرد: دولت سیزدهم حتی یک‌روز تعطیلی را بر خود واجب ندانسته و نمی‌داند.

وی تولیدات دانش‌بنیان ایران اسلامی و شکستن دیوار انحصار بسیاری از کالاها از جمله دارو را تلاشی از سوی جوانان مومن و متعهد کشور خواند و گفت: این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

استاندار گیلان بر لزوم ارائه کارنامه عملکرد در همه بخش‌ها و امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و امیدآفرینی در جامعه یک ضرورت است.

وی همچنین با تشریح اقدامات صورت گرفته دولت سیزدهم در استان گیلان ابراز امیدواری کرد با تلاش و اهتمام ویژه همه مسئولان و همراهی مردم، آحاد مردم ولایتمدار گیلان طعم شیرین خدمت صادقانه را با عملکرد جهادی و اثربخش بچشند.

انتهای پیام
captcha