از فراخوان اعلام هفته حمایت از مسجدالاقصی تا یورش به جشن میلاد النبی(ص)
کد خبر: 4090482
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
تازه‌ترین تحولات فلسطین/

از فراخوان اعلام هفته حمایت از مسجدالاقصی تا یورش به جشن میلاد النبی(ص)

دعوت جنبش اسلامی قدس از مسلمانان برای نامگذاری ایام میلاد نبی اکرم(ص) به نام هفته بسیج در حمایت از مسجدالاقصی، هلاکت یک نظامی صهیونیست و حمله به مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) در قدس اشغالی از تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عربی 21، جنبش اسلامی در شهر قدس اشغالی در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز میلاد پیامبر(ص) مسلمانان را به قیام برای دفاع از مسجدالاقصی فراخواند.

در بیانیه این جنبش آمده است: مسلمانان هفته گرامیداشت سالروز میلاد حضرت رسول(ص) را هفته بسیج در مسجد الاقصی و اعتکاف در آن بنامند تا به این مناسبت فلسطینی‌ها ضمن برپایی مراسم جشن و شادی ولادت خاتم الانبیاء(ص) در قبله نخست مسلمانان، از آنجا در برابر یورش شهرک نشینان محافظت کنند.

طی یک هفته اخیر به مناسبت آنچه اعیاد یهودیان و آغاز سال نو عبری خوانده شده یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به طور مستمر و به شکلی وهن آلود و وقیحانه با شیپور زدن و انجام رقص و دیگر اقدامات تحریک‌آمیز در صحن ‌های مسجدالاقصی همراه بوده است که در مقابل با تکبیر و شعار فلسطینیان متحصن در مسجد روبرو شدند.

جنبش اسلامی قدس همچنین سی ودومین سالروز کشتار در مسجدالاقصی در سال 1991 را یادآور شد که در آن 20 فلسطینی برای دفاع از مسجدالاقصی به شهادت رسیدند.

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی

گروه‌هایی از شهرک‌نشینان صهیونیست صبح امروز یکشنبه با پشتیبانی نیروهای ویژه ارتش رژیم اشغالگر در میانه تنش شدید و تدابیر امنیتی و نظامی شدید در قدس اشغالی به مسجدالاقصی یورش بردند.

اداره امور مسجدالاقصی اعلام کرد که چند دسته از شهرک‌نشینان صهیونیست از سمت باب المغاربه و به همراه نیروهایی از سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی و نیروهایی ویژه مجهز به سلاح وارد مسجد الاقصی شدند و آداب تلمودی را در آنجا به جا آوردند.

این اداره گفته است که انتظار می‌رود فردا دوشنبه که نخستین روز از ایام موسوم به عید العرش صهیونیست‌هاست و موسمی برای تشدید تجاوزات آنها به مسجدالاقصی محسوب می‌شود، تعداد شهرک‌نشینان صهیونیستی که بخواهند به مسجدالاقصی یورش آورند، بیشتر شود. 

در همین حال سازمان اوقاف اسلامی در قدس اشغالی به رژیم صهیونیستی درباره تشدید تجاوز به مسجدالاقصی هشدار داد.

حمله نظامیان صهیونیست به اجتماع میلاد النبی در قدس

نظامیان صهیونیست روز گذشته با حمله به یک برنامه مسالمت‌آمیز فلسطینیان به مناسبت سالروز میلاد نبی اکرم(ص) که در مرکز شهر قدس اشغالی در نزدیکی منطقه باب العامود برپا شده بود، دست کم پنج نفر را زخمی و شش نفر دیگر را بازداشت کردند.

به گفته جمعیت هلال احمر فلسطین چهار نفر از زخمی‌ها به دلیل ضربه شدیدی که به ناحیه سر آنها وارد شده بود دچار بیهوشی شده و به بیمارستان منتقل شدند.

هلاکت یک نظامی صهیونیست

در همین حال رسانه‌های عبری زبان صبح امروز اعلام کردند که یکی از سه نظامی صهیونیستی که شب گذشته در عملیات مقاومتی فلسطینیان در پست ایست و بازرسی شعفاط قدس زخمی شده بود، مُرده است. این نظامی صهیونیست یک زن به نام «نوعا لازار» بوده است.

جهاد اسلامی: دست مقاومت به هر جای سرزمین‌های اشغالی می‌رسد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین عملیات مقاومتی در شعفاط قدس را تبریک گفت و تأکید کرد که این عملیات بیانگر اصالت ملت انقلابی فلسطین در برابر رژیم اشغالگر است.

طارق عزالدین، سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری گفت: این عملیات در زمان و مکان مناسب برای پاسخ به جرایم رژیم اشغالگر و تجاوزات آن در کرانه باختری و به شهادت رساندن شهروندان فلسطینی انجام شد.

وی افزود: این عملیات قهرمانانه، نهاد امنیتی، نظامی و سیاسی رژیم اشغالگر را در هم شکسته که تلاش می‌کند هر راه تروریستی را برای سرکوب انتفاضه ملت فلسطین به کار گیرد؛ اما در برابر ضربات نیروهای دلیر مقاومت شکست خورده است.

عزالدین گفت: این عملیات دلیرانه، حامل پیام‌های مهمی برای رژیم صهیونیستی است. یکی اینکه دست مقاومت بلند است و به هر جا از سرزمین‌های اشغالی می‌رسد و جرایم روزافزون این رژیم نمی‌تواند عزم مردان مقاومت را در هم شکند و ملت فلسطین را از ادای تکلیف خود در دفاع از سرزمین و مقدسات فلسطین تا آزادسازی کامل آن باز نمی‌دارد.

عومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات مقاومتی در شعفاط با اعتراف به اینکه هنوز موفق به بازداشت عامل این عملیات نشده‌اند گفت حوادثی که در روزها و هفته‌های اخیر رخ داده بسیار زیاد بوده ما تلاش خود را برای مقابله با آن به کار می‌بندیم؛ اما اگر کارساز نباشد مجبور به انجام یک عملیات بزرگ در شمال کرانه باختری می‌شویم.

 

انتهای پیام
captcha