هفته وحدت نمادی از تبلور عینی همدلی تشیع و اهل سنت است
کد خبر: 4090445
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
محمدباقر قالیباف:

هفته وحدت نمادی از تبلور عینی همدلی تشیع و اهل سنت است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هفته وحدت نمادی از تبلور عینی همدلی و حرکت‌های همه‌جانبه بین تشیع و اهل سنت است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، یکشنبه 17 مهر، مجلس شورای اسلامی، با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و گرامیداشت هفته وحدت این هفته را به همه برادران اهل سنت تبریک گفت.

قالیباف اظهار کرد: هفته وحدت نمادی از تبلور عینی همدلی و حرکت‌های همه‌جانبه بین تشیع و اهل سنت با هم در همه عرصه‌های خدمت به ایران عزیز و انقلاب اسلامی، چه در دوران دفاع مقدس و چه در حوادث داخلی است، که توانستند هر روز ایران را قوی‌تر کنند. 

رئیس مجلس با بیان اینکه رمز پیروزی ما همین وحدت و یکپارچگی فرق مختلف در ایران عزیز است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه یک قیچی هستند که به گونه‌ای عمل می‌کنند که مسلمانان را به جان هم بیندازند و در حقیقت آب در آسیاب رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار، که دشمنان قسم‌خورده ما هستند، می‌ریزند.

وی افزود: لذا امروز وحدت مسلمین از آموزه‌های اصیل و اساسی قرآن کریم است و ما در سایه نبی مکرم اسلام(ص) و قرآن کریم از همه دشمنان دین خدا و رسول خدا(ص)؛ چه از کفار چه از مشرکین و چه از منافقین، برائت می‌جوییم و شرط انکارناپذیر به جا آوردن دستورات الهی ما برائت از اینهاست.

رئیس مجلس با گرامیداشت هفته فرماندهی انتظامی و تبریک و تهنیت آن به همه عزیزان و خدمتگزاران در فرماندهی کل انتظامی گفت: این عزیزان انصافا در همه شرایط کشور، چه در برقراری و امنیت، چه در رشد و توسعه اقتصادی کشور، چه در رسیدگی به امورات جاری کشور، نقش‌آفرین هستند و مجموعه کل نیروی انتظامی در همه شؤونات زندگی مردم اثرگذار هستند.

قالیباف ابراز کرد: در همین جا به روح پرفتوح شهدای فرماندهی کل انتظامی درود می‌فرستیم‌ و به همه عزیزانی که در اقصی نقاط کشور، در کوه‌های سر به فلک‌کشیده شمال غرب تا دریای نیلگون خلیج فارس، در همه شرایط خدمت می‌کنند، آرزوی موفقیت داریم.

وی با تبریک و تهنیت روز ملی عشایر گفت: عشایر در دوران دفاع مقدس درخشیدند و شهدای بزرگی را در دفاع مقدس و برای امنیت کشور دادند. حضرت امام(ره) فرمودند عشایر ذخائرانقلاب هستند و آنها امروز هم در حوزه تولید ملی و اقتصاد مقاومتی نقش جدی دارند و مجاهدین این عرصه هم هستند. این روز را هم به همه عشایر عزیزمان در سراسر کشور تبریک می‌گویم.

 

انتهای پیام
captcha