بهره‌مندی از شیوه‌های نوین جهت افزایش غنای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی
کد خبر: 4089779
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
استاندار گیلان مطرح کرد:

بهره‌مندی از شیوه‌های نوین جهت افزایش غنای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی

استاندار گیلان گفت: برای افزایش غنای فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، معنوی و اجتماعی نسل جدید و اعتلای اسلام ناب محمدی(ص) باید با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین، تلاش مضاعف کرد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان، عصر امروز، 12 مهرماه در نشست با مدیرکل، معاونان و مدیران اوقاف و امور خیریه گیلان که در استانداری گیلان برگزار شد، با تشریح ابعاد مختلف فرمایشات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سخنان ارزشمند، هوشمندانه و مقتدرانه امام خامنه‌ای، روح تازه‌ای در جامعه دمید و نقشه راه را همانند گذشته به همگان نشان داد.

نماینده عالی دولت در گیلان با برشمردن فضائل و معنویات سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی، اظهار کرد: سنت حسنه وقف و نگاه خیرخواهانه، سعادت و توفیقی الهی است که ریشه در نوع‌دوستی در مسیر بندگی و عبودیت دارد و در فرهنگ غنی اسلامی ـ شیعی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

عباسی با اشاره به اینکه وقف یکی‌ از کارسازترین‌ و سالم‌ترین‌ شیوه‌هایی‌ است‌ که‌ تمکن‌ مالی‌ را به‌ صورت‌ احسانی‌ ماندگار، در خدمت‌ نیازهای‌ جامعه‌ قرار می‌دهد، تصریح کرد: واقفین خیراندیش با نگاهی انسان‌دوستانه و خیرخواهانه آنچه نعمت و برکاتی که از سوی خدا می‌دانند را در راه پروردگار متعال و برای همنوعان، انفاق و وقف می‌کنند.

وی اندیشیدن به سنت حسنه وقف را فرصتی ارزشمند برای خودسازی و بازنگری انسان در مسیر رسیدن به عبودیت برشمرد و گفت: یکی از اقدامات اساسی، احیای نیت خیر واقفین به‌عنوان صدقه جاریه است که این خدمت بزرگ به عهده‌ مجموعه اوقاف و امور خیریه است و به طور قطع رضایت خداوند متعال و خشنودی مردم را به دنبال دارد.

استاندار گیلان با تصریح اینکه قطع یقین توجه به فضائل دینی همچون خمس، زکات، وقف و امثالهم مایه حیات انسان و سلامت و تعالی جامعه اسلامی است، ادامه داد: توجه به مسائل دینی و فضائل اخلاقی، زمینه‌ساز عدالت محوری و بسط و گسترش سعادت دنیوی و اخروی برای انسان است.

عباسی با قدردانی از افراد امین موقوفه‌ها و دست‌اندرکاران اوقاف و امور خیریه در توسعه این سنت حسنه، تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله در وقف، امانتداری نسبت به موضوع وقف توسط متولیان است و در این میان نظارت مستمر بر اقدامات بخش‌های مختلف اوقاف نسبت به موقوفه‌ها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه خدمت به امورات وقف و خیریه از سوی واقف و دست‌اندرکاران، توفیق الهی است، گفت: برای افزایش غنای فعالیت‌های فرهنگی و اعتلای اسلام ناب محمدی(ص) باید تلاش مضاعف کرد.

استاندار گیلان همچنین به هجمه‌های فراوان دشمنان به ابعاد گوناگون انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: باید با تهیه و تدوین محتوای غنی و استفاده از نیروهای متعهد و متخصص در حوزه فعالیت‌های قرآنی و معنوی به ویژه برای کودکان و نوجوانان با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین و دارای جذابیت، بر بصیرت و رشد معنوی نسل جدید افزوده شود.

در ادامه حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز ضمن تشریح وظایف این اداره کل، گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha