فضای مجازی بستر تحول در دوره جدید حیات اجتماعی است
کد خبر: 4089728
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

فضای مجازی بستر تحول در دوره جدید حیات اجتماعی است

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در دوره جدید حیات اجتماعی فضای مجازی بستر تحول بوده و رسانه ابزار اصلی آن است، گفت: جنگ اصلی امروز در مسیر شناخت است که ابزار اصلی آن رسانه بوده و ایجاد اقتدار می‌کند.

سجاد ستوده، مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سجاد ستوده، مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان امروز، ۱۲ مهرماه در همایش «جهاد تبیین در جنگ روایت‌ها» که ویژه فعالان رسانه‌ای استان در سالن اجتماعات لشکر عملیاتی سپاه استان برگزار شد، با بیان اینکه محور مطالبات این دوره از اغتشاشات بانوان است، اظهار کرد: در این دوره از اغتشاشات با یک «ناجنبش رسانه‌ای» مواجه هستیم که تفاوت عمده این دوره با دوره‌های قبلی این است که کاملاً سکولاریستی است و در خواسته‌ها و شعارها دغدغه و مطالبه دینی نمی‌بینید.

وی با اشاره به تحلیل ناجنبش رسانه‌ای افزود: در این دوره اتفاقات رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی در کنش‌ها و بازنمایی رخدادها محور بودند، بطوریکه خبر اتفاقات ایران برای 10 روز جزو اخبار اول رسانه‌های جهان شد، در این مدت حدود 9 هزار مقاله، یادداشت و محتوا در رسانه‌های اروپایی تولید و منعکس شد به همین دلیل در این دوره با یک سیاه‌نمای رسانه‌ای مواجه بودیم.

ستوده با بیان اینکه در دوره جدید حیات اجتماعی فضای مجازی بستر تحول بوده و رسانه ابزار اصلی آن است، گفت: از سال 2000 به لحاظ گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، وارد یک دوره جدید حیات اجتماعی شده‌ایم که هیچ تشابه و نزدیکی با حیات قبلی بشر ندارد و شاید تنها بتوان با برهه 10 ساله انقلاب صنعتی در انگلیس مقایسه کرد، در چنین فضایی مبنا و محیط زندگی تغییر کرده و کنش‌ها و واکنش‌های اصلی در فضای مجازی شکل می‌گیرد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان بیان کرد: نسل جدید اهل بازی‌های آنلاین و به شدت ضد سیاست هستند، همچنین زیست شبانه و غربگرایی از دیگر ویژگی‌های آنها است.

وی با بیان اینکه رسانه بستر تحقق سبک زندگی است، ادامه داد: جنگ اصلی امروز برسر شناخت است که ابزار اصلی رسانه مدرن است، رسانه مدرن ایجاد اقتدار می‌کند.

ستوده با بیان اینکه ابزار دشمن در جنگ رسانه است، رسانه‌ای برنده است که بتواند روایت نقل کند، گفت: سواد رسانه عمده وظیفه فعالان رسانه‌ای است که باید توسعه یابد.

انتهای پیام
captcha