تداوم «نذر خون» تا پایان ماه صفر
کد خبر: 4086252
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

تداوم «نذر خون» تا پایان ماه صفر

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به ادامه پویش «نذر خون» تا پایان ماه صفر، گفت: از همشهریان می‌خواهیم تا با اهدای خون در قالب «نذر خون» به وظیفه انسانی خود عمل کنند.

نذر خون

مریم میرزاده، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به تداوم پویش «نذر خون» تا پایان ماه صفر، اظهار کرد: چند سالی است که نذر خون مورد استقبال اهداکنندگان قرار گرفته و این پویش از ابتدای ماه محرم شروع شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی افزود: طی مدت باقیمانده تا پایان ماه صفر افرادی که قصد اهدای خون دارند می‌توانند با حضور در مراکز انتقال خون در این امر خداپسندانه شریک باشند.

میرزاده با اشاره به اینکه هر واحد خون اهدایی به سه فرآورده تبدیل می‌شود، گفت: این امر حداقل به سه بیمار نیازمند خون و فرآورده‌های خونی پاسخ می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای اجرای این پویش در استان در حدود ۱۵ هزار واحد فرآورده تحویل به مراکز درمانی شده و پاسخگوی نیاز بیماران بوده است.

وی در پایان افزود: با مشارکت اهداکنندگان میزان ذخایر خونی استان به بیش از ۱۲ روز رسیده، اما همچنان به اهدای خون نیازمندیم و مدت نگهداری برخی از فرآورده‌های خونی نیز محدود است.

انتهای پیام
captcha