تجمع مدافعان حریم خانواده در شیراز برگزار شد
کد خبر: 4082289
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

تجمع مدافعان حریم خانواده در شیراز برگزار شد

همزمان با 10 استان کشور، تجمع بزرگ «مدافعان حریم خانواده و عفت عمومی» در پی هتک حرمت به خانواده شهید منصور خادم صادق در شیراز برگزار شد.

تجمع «مدافعان حریم خانواده و عفت عمومی»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، در پی هتک حرمت به همسر و دختر شهید منصور خادم صادق، از شهدای شاخص استان فارس که به دلیل امر به معروف در بحث حجاب در یکی از مراکز خرید شیراز انجام شد، همزمان با 10 استان کشور تجمع بزرگ «مدافعان حریم خانواده و عفت عمومی» عصر دیروز، 8 شهریورماه در محل مرکز خرید مذکور برگزار شد که تا شب ادامه داشت.

حضور گسترده بانوان محجبه و همچنین آقایانی که خونشان از هتک حرمت به خانواده شهید خادم صادق و همچنین بی حرمتی به بانوان محجبه به جوشش آمده بود، در این تجمع به خوبی مشاهده می‌شد به طوری که تا ساعتی خیابان سینما سعدی شیراز به صورت کلی بسته شده و مملو از جمعیت بود.

یوسف جباریان، یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس که اکنون 54 سال دارد و از همرزمان شهید خادم صادق هم بوده است، در این تجمع به خبرنگار ایکنا گفت: به دلیل حمایت از حجاب و محکوم کردن هتک حرمتی که به خانواده شهید خادم صادق شد، در این مراسم حضور پیدا کردیم.

وی با تأکید بر اینکه همچنان بر عهد خود با شهدا ایستاده‌ایم، افزود: شهدا برای ما و ناموس ما جنگیدند لذا هر کسی وظیفه دارد دین خود را نسبت به آنان ادا کند.

اجرای قانون حجاب حمایت مسئولان را می‌طلبد

جباریان از عدم توجه مسئولان و دولت‌ها نسبت به مسئله حجاب انتقاد کرد و گفت: اگر حمایت مسئولان از حجاب و اجرای قوانین آن بود، اکنون به این مرحله نمی‌رسیدی که بخواهند به بانوان محجبه ما جسارت کنند و امروز متأسفانه علاوه بر بی‌حرمتی، شاهد بی غیرتی آقایانی هستیم که این مسائل را می‌بینند و هتک حرمت‌ها را تشویق می‌کنند.

همرزم شهید خادم صادق با اشاره به حضور گسترده آقایان در تجمع مذکور گفت: مردانی که خونشان از این بی‌غیرتی‌ها به جوش آمده است، بیشتر از تعداد این تجمع هستند اما همین تعداد هم کفایت می‌کند تا مسئولان به خودشان بیایند.

وی با تأکید بر اینکه باید اشد مجازات را برای هتاکان در نظر گرفت، گفت: امام زمان(عج) پشتیبان حجاب است اما حمایت از این مسئله همت و غیرت مسئولان را می‌طلبد.

زینب نامداری، بانوی ۲۰ ساله که همراه با نوزاد 3 ماهه خود در این تجمع شرکت کرده بود نیز به خبرنگار ایکنا گفت: به دلیل اهانتی که به خانواده شهید منصور خادم صادق شد در این مراسم شرکت کردم. چرا وقتی یک نفر امر به معروف می‌کند اینقدر تند جواب می‌دهند؟ باید حداقل طبق قانون جامعه حجابشان را درست کنند یا با لحن آرام پاسخ دهند و پرخاشگری نکنند.

نامداری با اشاره به نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده گفت: وقتی مادری حجاب خود را حفظ کند و پسرش حتی چیزهایی که خارج از عرف است را نبیند و برای او عادی نشود بسیار در تربیت فرزند و خانواده تأثیر دارد چرا که اساس آن مادر است.

مریم اسدی، بانوی خانه‌دار ۲۶ ساله که با کودک 6 ماهه خود در این مراسم حضور یافته بود، نیز به خبرنگار ایکنا گفت: متأسفانه دشمنان دین در شبکه‌های مجازی به خصوص در شهر شیراز، تبلیغات گسترده‌ای برای بد حجابی دارند و به هیچ عنوان هم دیگر نمی‌توان تذکر داد چون تعداد بدحجابی زیاد شده است.

وی اضافه کرد: بعد از آن هتک حرمتی که به ساحت خانواده شهید خادم صادق به دلیل حجاب انجام شد، حضور در این تجمع را واجب دانستم تا همه بفهمند افراد زیادی هستند که با بی‌حجابی مقابله می‌کنند و فکر نکنند که هرطور دلشان خواست می‌توانند رفتار کنند.

 فاطمه خسروپور، دبیر جمعیت پیروان زینب(س) استان فارس هم در حاشیه این تجمع به خبرنگار ایکنا گفت: این هتک حرمت متأسفانه قصه تلخ امروز نیست؛ هشدار این قصه تلخ را امام امت طی بیش از دو دهه پیش نسبت به مقوله فرهنگ داد‌ه‌اند.

انتقاد از ولنگاری فرهنگی در جامعه

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز آن‌قدر وضعیت بی‌حجابی و ولنگاری از رانت و مافیای البسه گرفته تا فضای مجازی رها شده در ترویج سبک استایل و مدهای غربی جلو رفته  که سندی بر مظلومیت حجاب و حیای فاطمی و زن مسلمان شده است.

خسروپور با اظهار تأسف از اینکه مطالبه سومین حرم اهل بیت(ع) به عنوان گفتمان این کلان‌شهر مقدس به‌طور کامل جامه عمل نپوشانید‌ه است، تصریح کرد: این سریال اتفاقات تلخ و توطئه‌هایی که در بُعد مقابله با حجاب و حیای فاطمی شکل گرفته و در حال رخ‌داد است، گوشه‌ای از عملیات روانی، تبلیغاتی و میدانی دشمن در پی حیازدایی و مبارزه با حجاب و عفاف است.

دبیر جمعیت پیروان زینب(س) استان فارس با تأکید بر اهمیت موضوع حجاب، راهکارهای ترویج آن و‌ شیوه مقابله صحیح با بدحجابی، خاطرنشان کرد: باید با هوشیاری و بصیرت در برابر موج‌ها و فتنه‌ها برخورد کنیم و هوشمندانه معرف حیا و عفاف و حجاب فاطمی باشیم.

رقیه جوکار، مسئول مطالبه‌گری حجاب و عفاف فارس نیز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: خدا را شاکر هستم که هر زمانی که غبار غفلت قلب‌ها و شهر ما را می‌گیرد خون پاک شهدا به فریاد ما می‌رسد.

وی با بیان اینکه عظمت جمعیت امروز در مقابل پاساژ مصطفوی نشان دهنده جوشش و خروش خون شهید خادم صادق و ظل انوار و ۱۵ هزار شهید استان فارس بود، اضافه کرد: این مسئله خواست به ما ثابت کند که هر زمانی که ما به خواب غفلت فرو رفتیم شهدا با تلنگری ما را بیدار می‌کنند حال این تلنگر می‌تواند هر چیزی باشد.

جوکار ادامه داد: شهدا اینجا تلنگر عمیقی به ما زدند که این بار ناموس خود را در صحنه و خط مقدم نگه داشتند تا امر به معروف و نهی از منکر آن هم در اولین روز ماه صفر زنده شود‌‌.

وی با یادآوری اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمایند که این ‌محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: امروز، برکت محرم و صفر را دیدیم که خون شهدا که امتداد خون امام حسین(ع) بود این را نشان داد که باید تا پای جان در مقابل کور‌‌دلانی که از خارج از کشور می‌خواهند کشور ما را تهدید کنند، ایستاد و امروز، این خروش جمعیت، همه این‌ها را خاموش کرد.

زنان انقلابی در تمام صحنه‌ها حاضر باشند

مسئول مطالبه‌گری حجاب و عفاف فارس ادامه داد: عمل به موقع و به هنگام در این قضیه بسیار مهم بود و این اتفاقی که افتاد نشان داد که زنان انقلابی ما باید همیشه در تمام صحنه‌ها حاضر در میدان باشند.

جوکار با تصریح اینکه این تجمع امروز، مشت محکمی بر دهان استکبار بود، بیان کرد: عظمت جمعیت به خصوص زنان در جامعه پیامی نیز به مسئولان داشت؛ یکی از دلایلی که این اتفاقات متأسفانه در کشور ما می‌افتد عدم اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است که سال ۱۳۸۴، ۲۶ دستگاه و سال ۱۳۹۸، ۳۲ دستگاه وظیفه دارند که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای هر دستگاه وظایفی را مشخص کرده است اجرایی کند.

وی ادامه داد: متأسفانه یکی از دلایل وضعیت نامتعارف کم حجابی در سطح جامعه در واقع این ترک فعل مسئولان در زمان‌های گذشته بوده است و توقعی که از دولت و مردم انقلابی داریم این است که تلاش کنیم که این مصوبات اجرایی شود و در دستگاه‌های اجرایی بر زمین نماند؛ همچنین ما مردم انقلابی مطالبه‌گر نیز باید این مسئله را مطالبه کنیم.

داوود فریت، کارمند ۳۶ ساله نیز همراه با دو فرزند و همسرش در این مراسم حضور یافته بود، به خبرنگار ایکنا گفت: برای پاسداشت خون شهدا و محکوم کردن بی حرمتی که به خانواده شهدا شد در این تجمع شرکت کردیم.

وی افزود: اکنون یک بار چنین جسارتی به خانواده شهدا اتفاق افتاده است اما اگر عکس‌العملی نشان ندهیم و این ماجرا ادامه پیدا کند بعد از آن نه برای خانواده شهدا نه برای کسی فضای امنی باقی نمی‌ماند. امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که اگر فراموش شود جامعه دیگر امن نیست.

انتهای پیام
captcha