ترویج فرهنگ حجاب از خانواده‌ها آغاز شود
کد خبر: 4082131
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

ترویج فرهنگ حجاب از خانواده‌ها آغاز شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس با بیان اینکه ترویج حجاب باید ریشه‌ای انجام شود، گفت: در خیابان نمی‌توانیم ترویج حجاب داشته باشیم بلکه باید از خانواده‌ها شروع کنیم.

حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارسحجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به هتک حرمت به خانواده شهید «خادم صادق» گفت: این اقدامی که اتفاق افتاد اولین بار در کشور نبوده است و آخرین نیز نخواهد بود همیشه افرادی موافق با حجاب نیستند و تعدادی این فضا را دوست ندارند.

وی ادامه داد: از طرف همه دانشگاهیان این هتک حرمتی که به همسر و دختر شهید انجام شده است را به شدت محکوم می‌کنیم البته باید در مقابل این حرکت، عاقلانه رفتار کرد؛ حرکت‌های افراطی و تندروانه اگر بخواهد در مقابل اتفاق بیفتد به نظر نتیجه معکوس خواهد داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس افزود: بالاخره یک نفر ممکن است که موافق با حجاب نباشد، هتک حرمت کند یا اصلاً دوست نداشته باشد باید در مقابل او با محبت برخورد کرد حتی اگر کتک خوردیم و شهید شدیم که ما شهید امر به معروف کم نداریم ولی باید عاقلانه برخورد کرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد عمده کسانی که ممکن است حجاب نداشته باشند از روی بی‌اطلاعی و ناآگاهی است و تعداد کمی ممکن است عمداً این کار را انجام دهند که باید شناسایی و ارشاد شوند و اگر در حد مجازات است مجازات شوند.

مقامی با اشاره به راهکارهای ترویج حجاب گفت: از حرکت‌های رادیکال و افراطی به شدت بپرهیزیم اما مراقبت نیز کنیم. کار، کار سختی است و اوضاع برای دخترانی که حجاب دارند بسیار سخت شده است و ممکن است کمتر با حجاب در خیابان و بازار ظاهر شوند در حالیکه هر چه بانوان محجبه در جامعه خود حضور داشته باشند باعث می‌شود که فرهنگ حجاب گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ترویج حجاب باید ریشه‌ای انجام شود، اظهار کرد: با تذکر دادن، بستن و گرفتن و حرکت‌های این چنینی جواب نخواهیم گرفت، کار باید از مهدکودک‌ها آغاز شود؛ ما مهدکودک‌ها را رها کردیم بعد کودکان وارد دبستان می‌شوند باز هم کاری نمی‌کنیم در حالیکه به‌طور شفاف‌تر کار باید با خانواده‌ها آغاز شود در خیابان نمی‌توانیم ترویج حجاب داشته باشیم باید از خانواده‌ها شروع کنیم و فرزندان را نسبت به این که حجاب واقعاً محدودیت نیست و اگر به نظر محدودیت می‌آید برخی از این محدودیت‌ها برای سالم ماندن انسان خوب است، آگاه کنیم.

انتهای پیام
captcha