اعلام فراخوان کنگره ملی «شعر وحدت اسلامی» در البرز
کد خبر: 4081430
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

اعلام فراخوان کنگره ملی «شعر وحدت اسلامی» در البرز

کنگره ملی شعر وحدت اسلامی با موضوعات و محورهای وحدت اسلامی و سیره و سخن معصومان(ع)، وحدت اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، وحدت اسلامی در اندیشه امت واحده و خطبه برادری دینی و... برگزار می‌شود.

وحدت اسلامی

به گزارش ایکنا از البرز، فراخوان کنگره ملی شعر وحدت اسلامی در البرز اعلام شد. موضوعات و محورهای این کنگره حول محور وحدت اسلامی و سیره و سخن معصومان(ع)، وحدت اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، وحدت اسلامی در اندیشه امت واحده و خطبه برادری دینی، وحدت اسلامی و سخنان دانشمندانی چون سیدجمال‌الدین اسدآبادی، اقبال لاهوری، علامه کاشف الغطاء و... است.

وحدت اسلامی و تمدن اسلامی، وحدت اسلامی و جهاد تبیین، وحدت اسلامی و قرآن کریم، وحدت اسلامی و مبارزه با تفرقه افکنی و ستیزه‌جویی و هتک مقدسات مذاهب اسلامی، وحدت اسلامی و آثار و پیامدهای مبارک آن در عرصه‌های فرهنگی ـ سیاسی و اجتماعی، وحدت اسلامی در همزیستی مسالمت آمیز خانواده متشکل از اهل سنت و تشیع، وحدت اسلامی و هویت ملی ایرانی از دیگر محورهای این گنگره است.

قالب‌های آثار نیز معطوف به قصیده، غزل، مثنوی، قطعه، چهارپاره، مسمط ـ رباعی دوبیتی و شعر نیمایی و آزاد، ترانه سرود و نوحه‌های حماسی، شعر کودک و نوجوان، شعر کوتاه اعم از «کوتاه نوشت، طرح، سه گانی و ...» است.

مهلت شرکت در این کنگره و ارسال تا اول مهرماه اعلام شده است و به 12 اثر برگزیده جوایزی به ارزش 50 میلیون ریال اهدا خواهد شد؛ همچنین به یک اثر که در قالب «کتاب مجموعه شعر وحدت» عرضه شود به انتخاب هیئت داوران ۱۵۰ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

شاعران علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را از طریق پیام‌رسان‌های ایتا، واتساپ، تلگرام، اینستاگرام به شماره ۰۹۹۶۳۸۶۰۵۴۲ با آیدی @sheer_vahdat ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha