اصحاب رسانه از نقش خود در جهاد تبیین شانه خالی نکنند
کد خبر: 4080785
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۲
بهادری‌ جهرمی:

اصحاب رسانه از نقش خود در جهاد تبیین شانه خالی نکنند

سخنگوی دولت ضرورت تحقق جهاد تبیین در جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز اصحاب قلم به عنوان سربازان عرصه رسانه وظیفه سنگینی برعهده دارند و در این ایام نباید شانه از بار مسئولیت خالی کنند.

بهادری جهرمیبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت، عصر روز گذشته، 3 شهریور، در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز دشمن، ناجوانمردانه در صحنه نبرد رسانه‌ای و عملیات روانی علیه افکار عمومی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری می‌کند، گفت: دشمن برای رسیدن به اهداف خود بیشترین توان خود را در حوزه افکار عمومی و رسانه متمرکز کرده است و فشار اقتصادی و سرمایه‌گذاری روی اقتصاد و معیشت از جمله محورهایی مورد نظر دشمن است.

جهرمی ادامه داد: ناکامی دشمن در جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌ها واضح است، آنان قصد دارند تا واقعیات و روایت‌های صحیح به مردم به ویژه جوانان منتقل نشود و در کنار جنگ اقتصادی عملیات روانی خود را با تکیه بر القای ناکارآمدی نظام پیش می‌برند تا با ایجاد فضای ناامیدی بین مردم و حاکمیت شکاف بیندازند.

وی ضرورت تحقق جهاد تبیین در جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: امروز باید به دنبال بیان واقعیت‌ها باشیم و نهضت تبیین را نهادینه سازیم. بروز فشار از سوی دشمن تکلیف تحقق جهاد تبیین را دو چندان می‌کند. تأکید مقام معظم رهبری بر تحقق جهاد تبیین تکلیف عملیات رسانه‌ای مقابل با جنگ روانی دشمن و جنگ اقتصادی را مشخص می‌کند. خبرنگاران و در مجموع اهالی قلم به عنوان سربازان عرصه رسانه وظیفه سنگینی برعهده دارند. در این ایام نباید شانه از بار مسئولیت خالی کنند.

جهرمی در ادامه گفت: دشمن همواره به دنبال سیاه‌نمایی است و در توطئه‌افکنی و انجام عملیات‌های فریب کاری به حق و باطل بودن ندارد. آنان ناجوانمردانه در صحنه نبرد رسانه‌ای، تبلیغاتی و عملیات روانی علیه افکار عمومی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کند. مردم به ویژه جوانان باید آگاهانه وارد فضای رسانه‌ای شوند و مراقب اخبار غیرواقع باشند.

نقش رسانه در القای فضای امیدآفرینی

به گفته وی با تمام ابزارهای رسانه‌ای به جنگ با دشمنان در عملیات روانی خواهیم رفت و حتی اگر ابزار رسانه‌ای در دست نداشته باشیم با دستان خالی و با سنگ به جنگ با آنان خواهیم رفت، اما لحظه‌ای دست از ارزش‌های خود برنخواهیم داشت. با وجود ظرفیت‌های موجود فرصت عملیات روانی را از دشمن گرفته و اجازه نخواهیم داد فضای جامعه در خدمت عملیات روانی و فریب آنان باشد.

این مقام مسئول به تشریح تکلیف اصحاب رسانه در شرایط فعلی پرداخت و اظهار کرد: شرایط اقتصادی و در کنار آن بیماری کرونا نارضایتی مردم را به دنبال داشته است و باید تلاش کنیم فضای ناامیدی که تلقین دشمن است به فضای امید تغییر رویکرد کرد و این مهم یکی از رسالت‌های خطیر رسانه محسوب می‌شود. با سنگین‌تر شدن میدان نبرد، باید به همان اندازه فضای هم‌افزایی و همدلی تقویت شود.

جهرمی با اشاره به اینکه حجم کار دولت بالاست و در طول یکسال به تمام نقاط کشور سفر کرده است که این مهم رکورد محسوب می‌شود، ادامه داد: دولت برای حل مشکل مردم مردانه پای کارست و کاهش تورم از ۶۰ درصد به ۴۲ درصد، کاهش تورم ماهانه با وجود اجرای سیاست ارز ترجیحی از ۴.۵ درصد شهریورماه سال گذشته به حدود 2 درصد از افتخارات دولت به‌شمار می‌آید. همچنین رشد اقتصادی از میانگین صفر در دهه گذشته به بالای پنج رسیده است. البته در این اقدامات کاهش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا و منفی نشدن تراز تجاری از دیگر خدمات انجام شده است که باید از سوی رسانه به آن پرداخت شود.

سال سختی را پشت سر گذاشتیم

همچنین بهادری‌جهرمی در نشست با فعالان فرهنگی نیز گفت: نخبگان پشتیبان اصلی نظام و انقلاب بوده و در شرایط سخت به ویژه یکسال گذشته پای نظام ایستادند. تربیت نیروی انسانی، مدیرپروری ضرورتی است که همواره مورد توجه است؛ چراکه باید انسان‌هایی پرورش پیدا کنند که مایه افتخار نظام باشند.

وی با بیان اینکه سال نسبتاً سختی را پشت سر گذاشتیم و دولت سیزدهم در شرایط سختی سکان را به دست گرفت، افزود: در ایام شیوع کرونا باعث شده بود که روزانه 709 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دهند. کسب و کارها، دانشگاه‌ها، مدارس و حتی سلامت تعطیل شده بود و همه چیز به برجام پیوند خورده بود. افرادی که قرار بود قفل‌ها را باز کرده و چرخ‌های تولید را به چرخش درآوردند، باعث قفل شدن همه چرخ‌ها شدند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با ابراز تأسف از اینکه میانگین رشد اقتصادی کشور از سال 90 تا 1400 صفردرصد بود و مقام معظم رهبری شرایط اقتصادی را وخیم بیان فرموده بودند، ادامه داد: از ابتدای کار دولت تا شهریور ۱۴۰۰، نقدینگی رشد ۸ برابری داشت، یعنی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به بیش از 4 هزار، هزار میلیارد تومان رسیده که این حجم نقدینگی، تورم خیلی زیادی ایجاد کرده و این تورم مستمر وجود دارد؛ چرا که نقدینگی وجود خارجی دارد و تا نقدینگی به سمت رشد اقتصادی هدایت نشود، تورم وجود خواهد داشت.

به گفته جهرمی نقدینگی به معنی تورم و افزایش قیمت است و هزینه جاری کشور تا اسفند ۱۳۹۹، در یک ماه کمتر از ۳۰  هزار میلیارد تومان بود که این رقم در شهریور ۱۴۰۰ به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده که این مهم نشان از رشد ۲ برابری در بازه زمانی ۶ ماهه دارد و این افزایش به معنی اجبار برای خلق پول است. همچنین تورم ۱۲ ماهه منتهی به دولت جدید نزدیک به ۶۰ درصد بود که آخرین بار این رقم تورم ۷۰ سال قبل گزارش شده است. با اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم تورم 60درصدی به 42 درصد رسید.

وی با بیان این مطلب که رشد سرمایه‌گذاری و اقتصادی نیز از صفر درصد به 5 درصد رسیده  و سال گذشته ۲۵۰ هزار میلیارد تومان صرف بودجه عمرانی برای سرمایه‌گذاری شد، افزود: تراز تجاری کشور از فروردین امسال رو به مثبت حرکت می‌کند و این تراز سال گذشته منفی بود. دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم و بهبود شرایط به کار گرفته است، اما از سوی دیگر مردم منتظر از بین رفتن تورم در یک شب و بهبود 100درصدی شرایط  را نداشته باشند، بهبودی شرایط به مرور انجام می‌شود.

مساجد از بنیان‌های اصلی بومی و دینی هستند

جهرمی دولت را زاده مسجد دانست و با اشاره به این نکته که مساجد مهد تعلیم و تربیت است و باید مورد توجه باشد، ادامه داد: مساجد و هیئت‌های مذهبی از بنیان‌های اصلی بومی و دینی هستند و در سایه حضور در مسجد اتفاقات خوبی رقم می‌خورد، بازی در زمین دشمن نتیجه‌ای جز باخت ندارد.

وی با بیان اینکه تشکیل هیئت اندیشه‌ورز یکی از اقدامات ابتکاری استاندار مرکزی بوده که به عنوان یکی از نوآوری‌های استان در تهران از آن الگوگیری می‌شود، اضافه کرد: توسعه و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی از سیاست‌های قوی دولت سیزدهم است و عدالت محوری یکی از اولویت‌های اصلی است. اجرای سند تحول بنیادین در راستای توسعه عدالت آموزشی یکی از جهت‌گیری‌های دولت است.

سخنگوی دولت در پایان از تشکیل جلسه شورای عالی نخبگان پس از 11 سال خبر داد و افزود: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از 5 هزار و 600 به 7 هزار شرکت رسیده است. همچنین آیین‌نامه به کارگیری نخبگان و جذب آنان در این دولت اصلاح شده است.

انتهای پیام
captcha