خدمات‌رسانی 35 موکب به زائران اربعین حسینی کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4080663
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

خدمات‌رسانی 35 موکب به زائران اربعین حسینی کهگیلویه‌وبویراحمد

رئیس سازمان عتبات و عالیات کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: در ۳۵ موکب این استان به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌شود.

زائران اربعین حسینی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان عتبات و عالیات استان از کهگیلویه‌وبویراحمد، حسن حکمتیان، رئیس سازمان عتبات و عالیات استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، دوم شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ۱۸ موکب در استان به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌شود، این موکب در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد، دهدشت، لنده و باشت است. ۱۷ موکب هم در کشور عراق و در کربلا، نجف و بصره قرار دارد.

همچنین عباس محمدی، مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار زائر برای سفر زیارتی اربعین حسینی نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: طبق تجارب سال‌های گذشته بین ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر با سرویس‌های حمل و نقل عمومی جا به جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم ۶۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار اربعین حسینی به مرز شلمچه اعزام کنیم، اضافه کرد: در صورت نیاز برای افزایش این ناوگان عمومی نیز از اتوبوس‌های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، دانشگاه‌ها، سپاه پاسداران نیز استفاده می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه براساس مکاتبه‌ای با شرکت‌های حمل و نقل از ۱۰ شهریور‌ماه هیچ‌گونه سرویس خودرویی نداشته باشند، اظهار کرد: این شرکت‌ها حتی باید سرویس‌های داخلی خود را لغو و به بعد از سفر اربعین موکول کنند.

محمدی با اشاره به اینکه بیشترین سفر از ۱۴ تا ۲۲ شهریورماه و بازگشت از ۲۴ شهریورماه تا ۱۸ مهرماه صورت می‌گیرد، ادامه داد: به همین منظور دو نفر نیروی انسانی از اداره حمل و نقل استان به مدت یک هفته در مرز شلمچه مستقر می‌شوند تا کار هماهنگی و ساماندهی جابه‌جایی زوار اربعین برای بازگشت به استان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه هزینه کرایه سفر از استان به مرز شلمچه هنوز مشخص نشده است، تصریح کرد: در دو روز آینده هزینه کرایه برای حمل و نقل عمومی اعلام می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه سهمیه سوخت آزاد برای ناوگان اتوبوس برای جابه‌جایی زوار اربعین حسینی نیز توسط شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تأمین شده است، یادآور شد: عوارض شهرداری در سفر‌های اربعین استان نیز حذف می‌شود.

انتهای پیام
captcha