70 موکب آستان قدس رضوی البرز در عراق مستقر می‌شوند
کد خبر: 4079912
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

70 موکب آستان قدس رضوی البرز در عراق مستقر می‌شوند

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان البرز با اشاره به استقرار70 موکب‌ آستان قدس رضوی در عراق از همکاری خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین خبر داد.

استقرار موکب‌های اربعین

حسین رضایی، دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی در اربعین حسینی گفت: امسال بنا داریم در میدان اربعین مرز مهران، موکب‌هایی را برپا کنیم که در دو بخش پخت نان و توزیع آب خنک به زائران اربعین خدمت‌رسانی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ موکب‌ها هستیم، افزود: خدمت‌رسانی موکب‌های خدمت رضوی از 16شهریورماه آغاز می‌شود و حدود پنج گروه خادمیاری به طور شیفتی در این ایام فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به همکاری حدود 100 خادمیار رضوی در موکب‌های مستقر در مرز مهران گفت: حدود 60 خادمیار و 170 کانون خدمت مرکزی محلی و تخصصی این موکب‌ها را از استان البرز پشتیبانی می‌کنند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی البرز با اشاره به همکاری با سایر ارگان‌ها در زمینه خدمت‌رسانی در ایام اربعین گفت: در جلسات ستاد اربعین استان و ستاد بازسازی عتبات عالیات شرکت کردیم تا بتوانیم در زمینه خدمت رسانی با سایر مواکب تعامل داشته باشیم.

وی، تعداد مواکب رضوی از استان البرز در عراق را حدود 70 موکب اعلام کرد و توضیح داد: این موکب‌ها در کربلا و نجف و بین مسیر پیاده‌روی اربعین در زمینه‌‎‌های مختلف چون اسکان، پذیرایی آب یا شربت و طبخ غذا و صبحانه فعالیت دارند.

رضایی در پایان با بیان اینکه بیشتر کانون‌های خدمت رضوی استان البرز در خدمت‌رسانی به زائران اربعین با موکب ها همکاری دارند، گفت: خیرین می‌توانند برای مشارکت در پویش نذر آب آستان قدس رضوی هدایای خود را به شماره 5041727010501011 به نام نذورات آستان قدس رضوی واریز کنند.



انتهای پیام
captcha