موکب شهید «قهاری‌سعید» آماده پذیرایی از زائران حسینی می‌شود
کد خبر: 4079267
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

موکب شهید «قهاری‌سعید» آماده پذیرایی از زائران حسینی می‌شود

مسئول موکب شهید قهاری سعید گفت: امسال اسدآباد با هفت ایستگاه صلواتی خود را آماده پذیرایی زائران اربعین حسینی کرده است که یکی از این ایستگاه‌ها، ایستگاه صلواتی شهید «قهاری سعید» است که در گردنه اسدآباد مستقر می‌شود.

موکب شهید قهاری سعید اسدآبادسلطان‌علی هادی، مسئول ایستگاه صلواتی اربعین و خادم ۵۰ ساله مسجد صاحب‌الزمان(عج)، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه اسدآباد هر ساله شاهد عبور زائران به کربلا است، اظهار کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود که حدود ۷ تا ۹ میلیون زائر از این مسیر به کربلا مشرف شوند.

وی افزود: امسال نیز اسدآباد با هفت ایستگاه صلواتی خود را آماده پذیرایی زائران اربعین حسینی کرده است که یکی از این ایستگاه صلواتی شهید «قهاری سعید» است که در گردنه اسدآباد مستقر می‌شود.

این مسئول ایستگاه صلواتی اربعین با اشاره به اینکه ایستگاه صلواتی شهید قهاری‌سعید از زمستان سال ۹۴ شروع به فعالیت کرد، بیان کرد: این ایستگاه، خدمات مختلفی از جمله غذای گرم، چای، بسته فرهنگی و ... به زائران اربعین که عزم عبور از مرز مهران و خسروی را دارند ارائه می‌دهد.

هادی بیان کرد: این ایستگاه صلواتی در مسجد امام خمینی(ره) در گردنه اسدآباد مستقر است که محل پذیرایی خادمان ایستگاه‌های صلواتی سایر شهرستان‌ها و استان است.

این خادم امام حسین(ع) با بیان اینکه این ایستگاه از ۲۰ شهریور شروع به خدمت کرده و تا ده روز فعالیت دارد، ادامه داد: فعالیت این ایستگاه صلواتی با همکاری بسیجیان، با کمک و مشارکت خیرین و از محل نیات مرقوفه مرحوم بکایی تأمین می‌شود.

وی از برگزاری مراسمی تحت عنوان «جاماندگان اربعین» در این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم در روز اربعین در شهرستان برگزار می‌شود، کسانی که از پیاده‌روی اربعین جا مانده‌اند با پای پیاده در این مراسم شرکت کرده و به اقامه نماز جماعت و خواندن زیات نامه اربعین و عزاداری سید‌الشهدا(ع) می‌پردازند.

هادی گفت: ارادتمندان سیدالشهدا(ع) می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود همچون آب معدنی، برنج، گوشت، لیوان یک‌بار مصرف، سیب زمینی، صیفی‌جات (خیار و گوجه) و قند و چای را تحویل مسجد صاحب‌الزمان دهند، یا کمک نقدی خود را به شماره حساب ۶۲۷۳۸۱۱۱۵۶۱۲۴۰۸۹ نزد بانک انصار (سپه) واریز کنند. امیدواریم بتوانیم با ارائه خدمات مناسب و در خور شأن زوار، خادم و میزبان خوبی برای زائران اباعبدالله(ع) باشیم.

انتهای پیام
captcha